Nu folosi MiniCRM
Publicat: 2025. 09. 09.
/

O mare parte din a fi antreprenor este să cauți soluții la diversele probleme cu care se confruntă afacerea ta. Iar una dintre probleme este că nu știi dacă ai nevoie de ajutor, sau te descurci deocamdată. O mână de ajutor poate fi chiar și un CRM conceput exact pentru o firmă ca a ta. Da, mulți antreprenori ezită să adopte un CRM, dar adevărata întrebare pe care trebuie să ți-o pui e dacă vrei să crești sau să stagnezi. Din păcate, te blochezi când vine vorba de implementare.
Știm, știm…
- Nu ești pregătit
- Nu e rentabil
- Nu e momentul
- E prea complicat
- Nu ai parte de training
- Nici de onboarding
- Nu ai găsit variante în limba română
- Angajații sunt reticenți și nu vor să învețe alt tool nou pe care ei cred n-o să-l mai folosiți peste un an
Ei bine, noi nu-ți putem spune ce să faci și nici nu te putem obliga să procedezi cum credem noi că e corect. Chiar dacă suntem siguri că soluțiile noastre te-ar scuti de multă bătaie de cap. Nu facem decât să oferim un sistem de management al clienților în cloud pentru companii mici și mijlocii. Peste 2000 de companii îl folosesc deja pentru a avea procese de lucru mai eficiente și mai orientate spre client, adică spre tine. Dar nu despre asta e vorba azi, ci despre și mai multe motive pentru care nu ar trebui să folosești un sistem CRM.
Așadar, nu folosi MiniCRM dacă:
- Îți place haosul.
Nu e ușor să ții toate datele în fișiere Excel, în agende, mesaje, emailuri, bilețele. Se mai pierd informații, se mai încurcă datele problemei, dar la urma urmei ce ar fi viața fără palpitații ocazionale? Colegii tăi nu mai știu când au următorul follow-up? Sau cu care dintre potențialii clienți? Se mai întâmplă. Toți greșim și suntem totuși oameni, nu roboți care să țină minte fel și fel de informații. Important e să reținem esența. E ok să fii împrăștiat. Poate nu ești cel mai bun exemplu de urmat pentru angajații tăi, dar ei sigur s-au obișnuit cu tine deja.
În MiniCRM urmărești întreaga activitate a echipei, de la prima acțiune până la ultima. Informația se corelează automat cu datele pe care le folosesc celelalte departamente. Obții rapoarte obiective care vă ajută pe tine și pe echipa ta să luați cele mai bune decizii. Toate datele despre un proiect sau un client sunt centralizate în același loc. E foarte greu să mai faci greșeli sau să ai o informație greșită sau care nu mai e de actualitate. Îți rămâne mai mult timp pentru strategie. Când sarcinile zilnice trec pe pilot automat, managerii se pot ocupa de dezvoltarea companiei, de idei de produse și servicii noi. Dar tu nu ai nevoie de asta, sau?
- Preferi să pierzi lead-uri
Înțelegem perfect. Prea mult efort să te ții de capul lead-urilor, pentru prea puțină răsplată. Dacă potențialii clienți sunt indeciși și nu acceptă din prima, nu e nevoie să le dai timp de gândire și să revii ulterior cu un telefon sau un mail. Oricum șansele să nu îți aduci aminte să faci asta sunt foarte mari, la cât de ocupat ești. Probabil că te bazezi pe faptul că ești suficient de creativ și convingător să faci rapid rost de alți oameni interesați. Nu trebuie să fie toată lumea interesată de oferta ta.
Chiar și așa, o mână de ajutor în plus nu strică niciodată. MiniCRM centralizează și prioritizează fiecare oportunitate, indiferent cât de mică sau mare e aceasta. Pentru fiecare client, lead sau persoana interesată, ai câte un card în care poți vizualiza întregul istoric, de la prima interacțiune, până la cea mai recentă. Mai mult, poți seta email-uri automate către lead-uri, care te ajută să păstrezi simplu contactul cu aceștia. Poți folosi tipare de lucru automate, care reduc activitățile repetitive.
De exemplu, MiniCRM poate trimite automat remindere de plată clienților cu facturi scadente sau poate trimite remindere automate membrilor echipei de vânzări, atunci când trebuie să facă un follow-up la o ofertă. Dar de ce să te chinui cu așa ceva? N-au decât să te caute lead-urile pe tine, nu?
Ce poate face MiniCRM, pe scurt, pentru clienții tăi?
- La orice contact cu firma, toată lumea cunoaște deja detaliile despre clienți și le poate oferi soluții personalizate = clienți mulțumiți
- Mai puțin timp pierdut, deoarece clienții sunt preluați mai rapid și nu se mai repetă aceeași discuție cu mai mulți angajați.
- Nevoile clienților sunt mai ușor de anticipat.
- Nu vrei să știi ce face echipa ta
Ești lider, nu doică… teoretic. Nu trebuie să-ți dădăcești angajații, ai lucruri mai importante pe cap. Doar ei știu singuri ce au de făcut, de asta i-ai angajat. Dar dacă tot ajung să o dea cumva în bară, treci imediat la fapte: stai pe capul lor și verifici meticulos absolut tot ce fac, până se învață minte. Unii ar spune că e micromanagement, dar tu știi mai bine. Chiar și cei mai buni angajați trebuie monitorizați din când în când.
În MiniCRM achiziția clienților, facturarea, gestionarea reclamațiilor și multe alte activități sunt efectuate toate într-un singur sistem. Astfel, istoricul necesar și datele importante sunt găsite într-un singur loc și oferă tuturor colegilor o imagine coerentă a clientului. Toată această conectare a activităților diverselor echipe ajută la rezolvarea rapidă și precisă a problemelor, fie ele de comunicare sau de transparență. Dar chestiile astea sunt destul de irelevante, nu-i așa?
Acum hai să vedem ce poate să facă MiniCRM pentru angajații tăi:
- Toată lumea are taskuri bine definite în sistem = toată lumea știe ce are de făcut, ceea ce înseamnă că scade insecuritatea de rol
- Crește motivația: angajatul poate vedea oricând unde se află în raport cu obiectivele sau chiar și cu alți colegi. Se poate naște o competiție sănătoasă și chiar benefică între aceștia.
- Crește satisfacția: fiecare angajat știe că este evaluat corect, pe baza datelor din sistem.
- Crește productivitatea: sunt reduse task-urile rutiniere și munca administrativă iar astfel angajații se pot concentra pe ceea ce au de făcut.
- Ești de părere că vănzările țin de instinct, nu de proces
Sunt unii oameni care par să se fi născut pentru jobul pe care îl au. Deci ce rost au procesele când ai în față talent adevărat? Dacă angajezi oamenii cei mai buni, talentați și potriviți pentru un anume job, nu mai trebuie să faci nimic altceva, corect? Dacă sunt cu adevărat competenți, nu vor pierde din vedere nimic, nu vor rătăci sau dubla informații despre clienți, vor ști exact pe cine trebuie să contacteze și când pentru că… au un al șaselea simț pentru asta.
Însă orice talent trebuie șlefuit și susținut. Iar indiferent cât de competenți sunt angajații tăi, nu sunt atotștiutori și unele greșeli sunt inevitabile. Așa că iată cum te poate susține MiniCRM eforturile echipei tale de sales:
- Generează automat rapoarte prietenoase despre: ciclul mediu al unei vânzări, numărul de apeluri efectuate, numărul de reactivări, numărul de lead-uri care se află în pipeline, previziuni ale veniturilor din vânzările aflate în pipeline etc.
- E-mailuri, ofertare, remindere și follow-up trimise automat
- Notificări automate în termen de X zile de la ofertă
- Sarcini generate automat pentru membrii echipei de vânzări
- Informații centralizate în timp real despre statusul oportunităților
- Sistem unitar, transparent, care trimite notificări
- Membrii echipei de vânzări colaborează ușor și pot lucra în paralel la același proiect.
Dar cine are nevoie de atâta bătaie de cap, când poți să te bazezi pur și simplu pe memoria echipe tale? Nouă nu ne iese prea bine treaba asta cu ținutul minte a tuturor informațiilor despre oricine, oricând. Totuși avem peste 2000 de clienți.
- Crezi că relațiile cu clienții se mențin singure
Care e cel mai important lucru pentru retenția clienților? Calitatea produsului și a serviciilor. Dar mai sunt și oameni care preferă ceva puțin mai complex, cum ar fi atenția la detalii, înțelegerea problemelor lor, orientarea spre soluții la aceste probleme și, în general, să fie băgați în seamă. Tu cum te-ai simți dacă te-ai duce la o întâlnire și persoana cu care ar fi trebuit să te vezi, nu ar veni? Bine, poate nu exact așa, dar cel puțin similar se simt și clienții dacă nu primesc un reminder la un workshop organizat de compania ta. Sau un webinar, sau orice alt eveniment de genul. Tot ignorate se simt și lead-urile cărora tu și echipa ta le promiteți marea cu sarea, pentru ca apoi să dispăreți în neant. Pentru că uitați.
A uita e omenește, dar nu și obligatoriu. Uneori, din cauza partenerilor noștri care mai pot uita câte ceva, prestigiul companiei noastre are de suferit. Tocmai din cauza asta simțim adesea că trebuie să ținem minte lucrurile în locul lor. MiniCRM te anunță în legătură cu termenele limită și livrările importante prin remindere inteligente, prin urmare nu trebuie să ții minte fiecare detaliu important. Poți chiar să setezi mesaje sau email-uri automatizate, care să se trimită cu 10 minute de eveniment, pentru a te asigura că persoanele pe care speri să le vezi, chiar își vor face apariția.
Dar nu trebuie să ne crezi pe cuvânt:
“MiniCRM este de foarte mare ajutor în gestionarea proiectelor, minimalizeaza timpul pentru programari și ne ajută în respectarea termenelor. Iar în ceea ce privește sarcinile administrative reduce timpul utilizat pentru efectuarea/ transmiterea sarcinilor administrative.”
Dumitru Moraru Popovici, Regional Sales Manager, Fresco Expert
„Dacă pui totul pe pilot automat, poți începe lucruri noi.
Andy Sînpetrean, Cofondator IT Factory
“În momentul în care un coleg era în concediu și alți colegi trebuia să îi preia clienții, nu știau cum să îi abordeze, unde să îi plaseze. Era destul de greu de urmărit în Excel. (…) Să ții o evidență într-un Excel și un sistem CRM este exact de parcă ai trece de la o căruță la o mașină.”
Marian Stoica , Executive Director, Endress Power Romania
„Lucram în Excel. Uitam solicitări, pierdeam cereri de ofertă și nu făceam follow-up. Nu aveam o evidență clară a activităţii.”
Peter Kulcsar, Persolog România
“MiniCRM ne ajută prin facilitarea comunicării cu clienții prin răspuns la timp și prin faptul ca ai toate detaliile despre solicitările clientului într-un singur loc. Am obținut rezultate mult mai bune în vânzări, a crescut rata de inchidere și gestionăm mult mai bine prospecții.”
Chitu Elena Roxana, Project Manager, Emiral Media Production
Acum nu mai rămâne decât să te întrebi un singur lucru:
Unde vrei să te afli peste 1 an?
Sau peste 5?
Sau 10?
Dar deocamdată fă-ți doar planul pentru următorul an și gândește-te dacă vrei să crești sau să stagnezi.
Nu, MiniCRM nu e pentru toată lumea. E conceput pentru firmele mici și mijlocii, dar în special pentru antreprenorii care vor să crească, să-și organizeze business-ul și să aibă control real asupra proceselor lor.
Vrei să fii sigur dacă ai sau nu nevoie de MiniCRM?
Programează o discuție gratuită cu un consultant MiniCRM. Analizăm împreună cum lucrezi acum, ce poate fi optimizat și ce beneficii concrete poți obține în doar câteva săptămâni.
Sau creează-ți contul de test gratuit și descoperă ce poate face un CRM cu adevărat scalabil.