18+ idei de afaceri care pot fi automatizate cu un soft CRM

Nu poți crește fără CRM. Ești limitat de procedurile manuale, în loc să te gândești la produse noi, la cum să faci munca mai bine.

Andy Sînpetrean, IT Factory

Asta spunea unul dintre clienții noștri preferați și rezumă foarte bine esența a ceea ce înseamnă CRM pentru companii. Nu vorbim doar de un tool pentru managementul clienților, ci de un sistem pentru sistematizarea și automatizarea activității.

Iar acest sistem este adaptabil la nevoile aproape oricărui tip de companie. Iată câteva exemple de afaceri care pot fi automatizate cu MiniCRM.

1. Cursuri/coaching

Dacă ai o firmă care organizează cursuri, formare profesională, coaching, instructaj SSM, școală de șoferi etc., absolut toată activitatea, în afară de susținerea cursurilor efective, se poate pune pe pilot automat.

  • Înscrierea se poate face online, prin formulare de înscriere conectate cu MiniCRM.
  • Datele ajung instant în baza de date, de unde se pot seta mesaje automate de confirmare pentru participanți.
  • Pe baza datelor din formular se emite pe loc și factura proformă pentru curs și se trimite pe email. 

Nici mai departe nu trebuie făcut nimic manual.

  • Se pot urmări plățile
  • Se pot trimite automat notificări de întârziere la plată. 
  • Se pot trimite materialele pentru curs etc.
  • Dacă sunt modificări de orar, ele pot fi trimise tot din MiniCRM, cu un simplu click.

Dacă vrei să vezi un exemplu, citește despre cum face lucrurile IT Factory.

2. Comerț cu Motociclete și Accesorii

Vânzări moto, service, buyback, helpdesk, cereri moto, garanții, hotel moto, colaboratori, parc auto etc. Toate aspectele funcționării unei astfel de afaceri pot fi controlate din MiniCRM.

Înainte de MiniCRM era un haos, era o nebunie… În jur de 80 de apeluri zilnice, erau fișiere în care noi țineam gestiunea clienților și comunicarea… Ne notam pe bilețele și în fișiere ce am discutat, ce urmează să facem, la cine ce trebuie să dăm, ce acte…

Csaba Enyedi, Moto Mus

Vezi în detaliu cum este folosit softul nostru în afacerea cu motociclete:

3. Implementare Fonduri Europene

Dacă ești o firmă care implementează proiecte din fonduri europene, orice întârziere te poate costa. Poți pierde finanțarea dacă ai uitat să ceri un aviz la timp.

Dacă ai zeci sau sute de proiecte în paralel, e cu atât mai greu să gestionezi totul. Însă cu funcționalitățile de project management și notificările automate ale MiniCRM, asta nu se întâmplă. 

  • Vei gestiona eficient toate proiectele și documentele asociate
  • Vei urmări termenele-limită și etapele de implementare
  • Vei genera rapoarte pentru documentarea corectă a progresului și a cheltuielilor
Fă-ți un cont de test

4. Consultanță de Business

Avantajele utilizării MiniCRM în acest caz sunt similare cu cele pentru firmele care lucrează cu fonduri europene. În plus, poți folosi planificatorul de întâlniri integrat, astfel încât să îți organizezi cât mai bine timpul cu clienții.

5. Agenție Marketing

Agențiile de marketing nu doar că își pot gestiona toate aspectele relației cu clienții folosind MiniCRM. Ele pot folosi sistemul pentru atragerea de potențiali clienți și pentru a urmări traseul ulterior al acestora: 

  • câți au devenit clienți?
  • în cât timp?
  • care a fost “return on investment”-ul?

Pentru cei care atrag clienți din Facebook Lead Ads, se poate conecta automat sistemul cu baza de date MiniCRM. Cei care își vor lăsa datele pe o reclamă ajung direct în sistem, de unde pot fi preluați de echipa de vânzări.

Mai mult, MiniCRM are opțiuni avantajoase pentru partea de email marketing.

Vezi cum folosește Emiral Media soluțiile CRM.

Fă-ți un cont de test

6. Contabilitate

MiniCRM NU poate înlocui programele specifice de contabilitate, dar poate lucra împreună cu ele.

Pune pe pilot automat procesele de lucru și comunicarea cu clienții. Rezolvă ușor nevoia de a transmite clienților modificări legislative în timp real și îi face pe clienți să respecte termenele.

Firmele de contabilitate pot:

  • sistematiza colectarea documentelor financiare de la clienți
  • trimite notificări automate către aceștia la final de lună/trimestru
  • emite automat devize, facturi, contracte, procese-verbale

În plus, MiniCRM poate fi setat pentru a include module personalizate pentru registru general, salarii, închideri de an.

Citește mai multe.

7. Instalații

Echipele de instalatori se trezesc deseori că bat la uși închise, fac drumuri în plus pentru a mai procura piese etc. Pierd timp prețios.

În plus, cei care instalează aparate de aer condiționat, centrale termice etc. au de făcut operațiuni de service periodice. Când au zeci sau sute de clienți, dacă își țin datele cu inspecții tehnice și expirarea lor în agende sau Excel-uri, totul devine haotic.

MiniCRM rezolvă problemele acestea.

  • Are un sistem de gestionare a programului echipei de instalatori. Clienții și echipa primesc notificări automate înainte de vizitele în teren.
  • Sistemul trimite notificări automat atunci când se apropie data unei inspecții tehnice periodice sau când expiră o garanție sau revizie.
  • Se verifică mai ușor productivitatea și costurile per echipă de lucru.
  • De multe ori se poate pierde timp considerabil doar pentru a găsi un simplu document de natură tehnică. Firmele folosesc Google Drive deseori, dar chiar și așa, unele fișe tehnice pot fi adânc îngropate în structura de fișiere din Drive. Cu MiniCRM, toată informația relevantă pentru un proiect este atașată la acesta și accesibilă la un singur click.

Citește mai multe.

8. Panouri Solare

Firmele de panouri solare au și ele cam aceleași probleme cu restul firmelor de instalații. În plus, există multă birocrație legată de conectarea la Electrica a clienților cu care lucrează.

De asemenea, pentru că mulți clienți așteaptă după finanțări nerambursabile pentru investiția lor, lucrurile se complică. Deseori, distanța dintre momentul cererii de ofertă și contractare efectivă este lungă (poate dura și ani de zile). Și atunci cine mai ține minte să facă follow-up după atâta timp?

Aspectele acestea sunt rezolvate cu ajutorul unor module MiniCRM adaptate special la procesele de lucru ale firmelor de panouri solare.  

Fă-ți un cont de test

9. Mobilier la Comandă

Rareori am auzit de mobilier la comandă care să fie terminat la timp și fără greșeli. De la plasarea comenzii până la măsurători, execuție și montaj, pot apărea tot felul de erori, dacă informația nu este centralizată eficient.

Pentru asta există MiniCRM. Totul se petrece automat, fără să fie nevoie ca cele 3 sau 4 echipe diferite să aibă nevoie să își trimită manual mesaje sau să se sune. Toată lumea știe ce are de făcut.  

Dacă vrei un exemplu, citește despre firma Gobilier sau vezi mai multe detalii despre cum poate funcționa în clipul de mai jos:

10. Service Auto

Am fost o dată la un mic atelier auto pentru o treabă care ar fi trebuit să dureze puțin, dar am ajuns până la urmă să stau să aștept aproape 2 ore. De ce? În timp ce mecanicul lucra, se întrerupea din 5 în 5 minute ca să răspundă la telefon. Nu știa ce client îl sună și pentru ce.

Clientul repeta de la capăt (a câta oară?) toate detaliile, iar mecanicul, fără să aibă vreo agendă în față, zicea ceva de genul “haideți mai după-masă”.

Între timp mai apărea câte o mașină și mecanicul se oprea iar din lucru. Din nou, nu mai ținea minte pentru ce a venit mașina respectivă și ce problemă are. Era un haos total. 

Imediat m-am gândit ce bine ar fi fost dacă s-ar fi concentrat pe munca pe care o are de făcut, iar tot restul să fie automatizat cu MiniCRM. De la preluarea de programări printr-un formular, la completarea automată a unei fișe de client și organizarea agendei zilnice

În plus, MiniCRM poate fi sincronizat cu agenda telefonică, astfel că știi mereu cine te sună. Cât de eficient ar fi fost atunci? Și-ar fi putut poate chiar dubla numărul de clienți dintr-o zi.

Fă-ți un cont de test

11. Catering

Poate pentru o firmă de catering clasică nu e neapărat nevoie de un CRM. Dar pentru una care are clienți recurenți, fiecare cu preferințele sale specifice și cu intervale specifice la care se livrează, e mult mai eficient să lucrezi cu MiniCRM.

Pe fișa de client se pot trece toate mențiunile speciale (fără lactoză, fără sare etc.), tot istoricul de comenzi și preferințe. Astfel, ai toate datele pentru a personaliza comanda.

Poți avea abonamente, poți implica un nutriționist…

Sunt multe posibilități și totul se poate centraliza în MiniCRM. Iar notificările automate nu te vor lăsa să uiți de vreo comandă și să o livrezi mereu în intervalul stabilit. 

12. Agenție Turism

Agențiile de turism lucrează cu volume foarte mari de clienți. Cu MiniCRM, ele pot: 

  • genera automat contracte
  • urmări rezervări și confirmări
  • trimite automat informații privind călătoria și itinerariul

În plus, pot face un email marketing eficient pentru a reactiva clienții din trecut.

Fă-ți un cont de test

13. Property Management

Aici ne referim la firmele care administrează clădiri mari de birouri sau locuințe. Ele pot folosi MiniCRM pentru:

  • gestiunea proprietăților și a datelor asociate acestora, cum ar fi chiriași, termene de plată și întreținere
  • programarea întreținerii și a lucrărilor de reparații
  • urmărirea automată a contractelor de închiriere și generarea de rapoarte pentru proprietari

14. Companii de Asigurări

Un agent de asigurări intră în contact cu sute de clienți și potențiali clienți, în mod regulat. E imposibil să țină minte detaliile despre fiecare, sau să îi țină într-un fișier Excel sau pe agendă. 

Și aici, notificările automate și agenda zilnică din MiniCRM sunt esențiale pentru a ține toate contactele în ordine și a știi pe cine, când și cu ce scop trebuie să contactezi.

15. Service IT

La fel ca în exemplele anterioare, munca unui service IT devine mult mai ușoară dacă poți să vezi instant cine este clientul, ce echipamente a mai avut cu defecte, cu ce tip de probleme, când și cum s-au rezolvat, cine a fost operatorul service, când ies din garanție etc.

În plus, nu vei mai rata deadline-uri cu ajutorul opțiunilor pentru task management.

Fă-ți un cont de test

16. Organizare evenimente

Asemănător cu cei care au de organizat cursuri, firmele de event planning nu se pot descurca fără să sistematizeze și automatizeze activitatea. Ei pot:

  • Planifica evenimentele în MiniCRM
  • Trimite invitații către participanți și urmări confirmările
  • Trimite actualizări, informații importante sau solicitări de feedback

Mai multe detalii…

17. Recrutare / HR

Recrutarea de personal e mult mai eficientă cu MiniCRM. Poți urmări ușor statusul candidaților (înscris, în analiză, programat pentru interviu etc.) și poți comunica cu ei eficient prin mesaje în masă și notificări. 

Mai mult, dacă aduci candidați de pe Bestjobs și Ejobs, există o integrare specifică prin care aceștia ajung direct, în timp real, în baza ta de date. Nu mai trebuie introdus nimic manual.

Vezi mai multe detalii despre HR și administrare de personal. 

18. Servicii curățenie

Cine trebuie să meargă la care locație, când și cu ce echipamente de curățenie? Acestea sunt câteva întrebări la care firmele de curățenie pot răspunde ușor dacă aruncă o privire în sistemul lor MiniCRM, unde toate informațiile sunt centralizate pe carduri de client și per angajat.

(…) îți permite să faci foarte multe lucruri, de la trimis și arhivat emailuri, până la evidența angajaților

Livia Baba, Bla Shine