“Cea mai mare problemă a noastră era stocarea informației și comunicarea între departamente.”

Gobilier George

George Scheau (CEO Gobilier)

Am avut 4 agenți de vânzări care își personalizau tabelele Excel cu roșu și verde, însă nu toți făceau asta. Atunci, se vedea clar că oamenii nu au rezultate concludente, pentru că nu aplicau aceeași rețetă.

Înainte de a avea un sistem centralizat cu sarcini și task-uri, timpul de procesare era efectiv dublu. Erau obligatorii întâlnirile cu șefii de departament, cu persoanele responsabile, multă hârtie, multe procedurii de bifat, fără status. Pot să zic: muncă dublată.

Ca și activitate financiară, suntem și am fost afectați în mod direct. Am avut situații în care nu s-au mai putut face aproximativ 60 de montaje. Dacă era vorba să avem niște dosare cu contracte și cu date, fără să fie încărcate digital, nu puteam să funcționăm.

Despre Gobilier

Compania Gobilier oferă mobilă personalizată, de calitate superioară și adaptată la dorințele clienților săi. George Scheau, înainte de a deveni Manager antreprenor al companiei Gobilier, a acumulat ani de experiență ca director de vânzări în multinaționale și a identificat în aceste companii sisteme de urmărire cu automatizări, pe care și le dorea și el în firma sa.

Folosirea unui sistem CRM pe timp de criză a asigurat continuitatea activității și flexibilitatea unei redimensionări a companiei Gobilier.

Facilitarea comunicării și stocarea informației în CRM

CRM-ul este rețeta prin care se garantează un rezultat mai bun - gestionat și gândit. Dacă înainte persoana care făcea măsurătorile pe teren trebuia să piardă zile din timpul de procesare a clientului, acum totul se gestionează ultra rapid: se primește un task, persoana de la măsurători intră pe o tabletă, accesează MiniCRM-ul, bifează toate corpurile, vede schema încărcată, deci are o soluție în mână digitalizată complet. Un proces realizat în timp real. Un proces care dura o săptămână, acum gestionat prin CRM implică o zi de activitate.

Gestionarea activităților pe timp de criză

Dacă nu aveam CRM-ul, poate că nu mai discutam și nu mai existam. Compania Gobilier a redimensionat showroom-ul, a redus costurile operaționale și taskurile inutile, fiind presați de situația pandemică.

Sistemul CRM - coloana vertebrală a firmei

Angajați mai uniți prin folosirea sistemului CRM

Am creat un program special de training: o numesc faza de inducție. În momentul în care angajăm, se realizează 2 săptămâni de training și pregătire CRM: urmărește, vizualizează și creează clienți test.

Sistemul CRM este coloana vertebrală a firmei, deoarece prin ea trec toți senzorii nervoși și comunică de la picioare până la creier. Managerul antreprenor este creierul afacerii, oamenii de la vânzări sunt ochii, gura, urechile și mâinile sistemului.

Creșterea cifrei de afaceri cu până la 30%; creșterea numărului de contracte

Folosind sistemul CRM, mi-am permis să mai deschid un magazin. Am sărit de la o cifră de afaceri de 180.000 de lei maxim la o cifră de afaceri medie de aproximativ de 280.000 - 300.000 de lei pentru ca am mai deschis o locație nouă și o puteam gestiona prin sistemul CRM.

Impactul pe care îl are un astfel de sistem asupra cifrei de afaceri: scade costurile operaționale și crește vânzările între 10% și 30%. Am folosit doi mari indicatori în gestionarea departamentului de vânzări: rata de conversie, care a fost definită foarte clar între 30% și 50% și numărul de zile până la semnarea unui contract.

MiniCRM a contribuit la eficientizarea celor peste 1800 de IMM-uri cu care colaborează.