CRM pentru Vânzările din domeniul Mobilier

Interviuri cu manageri de succes ai IMM-urilor!

Creșterea cifrei de afaceri

cu până la 30%

Procese

de 2 ori mai eficiente

Despre Gobilier

Compania Gobilier oferă mobilă personalizată, de calitate superioară și adaptată la dorințele clienților săi. George Scheau, înainte de a deveni Manager antreprenor al companiei Gobilier, a acumulat ani de experiență ca director de vânzări în multinaționale și a identificat în aceste companii sisteme de urmărire cu automatizări, pe care și le dorea și el în firma sa.

Folosirea unui sistem CRM pe timp de criză a asigurat continuitatea activității și flexibilitatea unei redimensionări a companiei Gobilier. George Scheau, ne povestește cum a gestionat problemele întâmpinate pe parcurs și cum au crescut rezultatele companiei Gobilier odată cu implementarea unui sistem automatizat: softul MiniCRM.

Ce este MiniCRM?

MiniCRM este o soluție completă, construită pentru gestionarea eficientă a relației cu clienții și a procesului de vânzare. Poţi personaliza sistemul conform nevoilor şi provocărilor tale, iar noi ne vom asigura că ai cea mai bună soluție de CRM pentru tine.

Mai multe detalii

Compania Gobilier înainte de implementarea CRM

Înainte de a avea un sistem centralizat cu sarcini și task-uri, timpul de procesare era efectiv dublu. Erau obligatorii întâlnirile cu șefii de departament, cu persoanele responsabile, multă hârtie, multe procedurii de bifat, fără status. Pot să zic: muncă dublată.

Mai mult decât atât, dacă înainte persoana care făcea măsurătorile pe teren trebuia să piardă zile din timpul de procesare a clientului, acum totul se gestionează ultra rapid: se primește un task, persoana de la măsurători intră pe o tabletă, accesează MiniCRM-ul, bifează toate corpurile, vede schema încărcată, deci are o soluție în mână digitalizată complet. Un proces realizat în timp real. Un proces care dura o săptămână, acum gestionat prin CRM implică o zi de activitate.

Facilitarea comunicării și stocarea informației în CRM

Cea mai mare problemă a noastră era stocarea informației și comunicarea între departamente. Înainte de CRM, am avut 4 agenți de vânzări care își personalizau tabelele Excel cu roșu și verde, însă nu toți făceau asta. Atunci, se vedea clar că oamenii nu au rezultate concludente, că nu aplică aceeași rețetă și atunci CRM-ul este rețeta prin care se garantează un rezultat mai bun - gestionat și gândit.

Gestionarea activităților pe timp de criză

Ca și activitate financiară, suntem și am fost afectați în mod direct, însă MiniCRM ne-a garantat funcționarea. Dacă nu aveam CRM-ul, poate că nu mai discutam și nu mai existam. Am avut situații în care nu s-au mai putut face aproximativ 60 de montaje. Dacă era vorba să avem niște dosare cu contracte și cu date, fără să fie încărcate digital, nu puteam să funcționăm. Clienții sunau continuu, iar noi gestionam situația de acasă cu răspunsuri reale, totul prin CRM.

Definirea sistemului MiniCRM în compania Gobilier

MiniCRM-ul a fost definit în firma noastră - jurnalul vieții unui client. Deci efectiv, de la intrarea unui client în showroom, până la plecarea lui 100% mulțumit. Misiunea firmei noastre fiind clientul, era nevoie să fie înțeles.

CRM-ul este un jurnal al clientului în firmă, ce s-a întâmplat cu clientul, câte persoane l-au gestionat, cât de lung a fost traseul, care sunt detaliile de care a avut nevoie.

Procese și instrumente clare cu CRM

Folosim procesele de vânzări și proiecte. Orice client care intră în sistem devine o oportunitate, astfel ajunge în departamentul de vânzări, îl tratează până la închiderea vânzarării și din momentul în care semnează contractul, devine proiect al firmei.

De asemenea, noi folosim sistemul pentru a adăuga task-uri. Mi se pare extraordinar să poți lăsa comentarii. Pe langa asta, automatizările și mesajele de avertizare când se apropie un deadline sunt la fel de importante pentru noi.

Angajați mai uniți prin folosirea sistemului CRM

Am creat un program special de training: o numesc faza de inducție. În momentul în care angajăm, se realizează 2 săptămâni de training și pregătire CRM: urmărește, vizualizează și crează clienți test.

Eu am asociat compania mea cu corpul uman și sistemul CRM cu coloana vertebrală a firmei, deoarece prin ea trec toți senzorii nervoși și comunică de la picioare până la creier. Managerul antreprenor este creierul afacerii, oamenii de la vânzări sunt ochii, gura, urechile și mâinile sistemului, iar tot ce înseamnă execuție, producție, reprezintă partea de torso și picioare care te fac să te miști și să mergi mai departe. CRM-ul ne leagă pe toți într-un sistem.

Creșterea cifrei de afaceri cu până la 30%

Impactul pe care îl are un astfel de sistem asupra cifrei de afaceri: scade costurile operaționale și crește vânzările între 10% și 30%. Am folosit doi mari indicatori în gestionarea departamentului de vânzări: rata de conversie, care a fost definită foarte clar între 30% și 50% și numărul de zile până la semnarea unui contract. Acești indicatori m-au ajutat să îmi gestionez afacerea, cash flow-ul și mi-au crescut cifra de afaceri.

Creșterea numărului de contracte

Folosind sistemul CRM, mi-am permis să mai deschid un magazin. Am sărit de la o cifră de afaceri de 180.000 de lei maxim la o cifră de afaceri medie de aproximativ de 280.000 - 300.000 de lei pentru ca am mai deschis o locație nouă și o puteam gestiona prin sistemul CRM.

Planuri de viitor

Ne dorim să inițiem proiecte noi, să deschidem mai multe magazine și puncte de lucru. Ne dorim împreună cu MiniCRM să facem față la ceea ce ne oferă piața, lucru pe care îl putem vedea în sistem. Dacă vedem că scade rata de conversie și numărul de lead-uri, îți dai seama ce se întâmplă și intervii asupra produselor și ofertelor. Sau dacă numărul de lead-uri este la fel, și scade numărul de clienți sau conversia, atunci poți să îmbunătățești personalul sau ofertele.

Recomandări

Vreau să recomand și voi recomanda toate lucrurile care aduc un plus de valoare. CRM-ul se adresează acelor antreprenori care doresc creștere, nu apreciază zone de plafonare și confort, se dezvoltă și inițiază constant proiecte noi de eficientizare - acele tipuri de companii ale secolului nostru.

Nivel de satisfacție

Noi avem o rată de satisfacție de aproximativ 90%, fără nicio problemă. 10% de ce? Știu că aș putea să inițiez și să automatizez mai multe în CRM, dar sunt adeptul lucrurilor aplicate și a pașilor mărunți. Și îmi place că pot găsi în sistem o modalitate prin care să integrez o sarcină mai dificilă, atunci când apare o minge la fileu - ceea ce e un lucru bun.

Beneficii

Flexibilitate pe timp de criză. Compania Gobilier a redimensionat showroom-ul, a redus costurile operaționale și taskurile inutile, fiind presați de situația pandemică. Toate acestea au fost posibile, datorită sistemului pe care îl folosesc în cadrul companiei. George Scheau consideră că dacă ai CRM nu ești expus.

Timp pentru familie. Dacă ești un familist convins, poți să te bucuri de timpul liber cu familia deoarece CRM-ul reduce nivelul de stres și îți amintește de sarcinile importante în timpul săptămânii.

Digitalizare. Se realizează un transfer de informație în timp real. Digitalizarea devine simplă, întrucât nu mai este nevoie de hârtii sau alte documente.

Eficiență. Folosirea sistemului MiniCRM în cadrul companiei Gobilier a eficientizat activitățile de logistică și birocrație cu 30%. De asemenea, George Scheau ne-a povestit că productivitatea angajaților a crescut, iar nivelul de stres a scăzut.

MiniCRM a contribuit la eficientizarea celor 1704 de IMM-uri cu care colaborează.