Adoptarea CRM-ului: perspectiva unui marketer

“Alexandra, tu ești veșnic surprinsă și nepregătită, mereu pe nicăieri”. Astea au fost cuvintele adresate mie din partea unei persoane din management, acum mulți ani de zile. Nu le-am uitat niciodată. Nu pentru că ar fi adevărate, ci pentru că detestam faptul că am ajuns în situația în care să mi se reproșeze așa ceva. Deci… cum am ajuns acolo? 

Sunt multe lucruri care construiesc succesul unei firme sau al unei echipe:

  • Comunicare eficientă
  • Obiective clare
  • Încredere reciprocă
  • Roluri bine definite.

Din păcate aceste lucruri nu existau la jobul respectiv. Comunicarea era deficitară, obiectivele se schimbau adesea în funcție de dispoziția teamleader-ului, încredere nu aveam nici unii în alții dar nici în forțele proprii, iar rolurile, ca în mai orice echipă de marketing, fluctuau în funcție de prioritățile momentului. Nu știi Photoshop? Nu contează. Te apuci să lucrezi la banner-ul ăla, că altfel ți le auzi. În orice caz, felul în care funcționa echipa era departe de orice ar însemna ideal. Când am înțeles că problema nu eram eu sau faptul că aș fi nepregătită, singura soluție era să plec de acolo cât mai repede, până nu-mi pierd mințile chiar de tot. 

După câțiva ani am ajuns să lucrez ca și Copywriter în echipa de marketing, la MiniCRM. Diferențele între jobul acesta și toate celelalte joburi anterioare în marketing, au fost evidentă chiar din prima săptămână. Avem procese bine definite iar rolurile noastre erau clare și nu se împleteau cu altele care nu țineau de fișa postului. Comunicarea și încrederea sunt probabil cele mai mare atuuri și beneficii pe care le-am descoperit aici. Dar știi ce mai ajută foarte mult? Motorul din spatele structurii: soft-ul MiniCRM. 

Pentru mine este prima oară când pot să lucrez cu un sistem CRM în toata puterea cuvântului. Am mai avut tentative la alte joburi, cu alte sisteme, dar nu ofereau tot ce ne oferă MiniCRM. Iar strict dintr-o perspectivă de marketing: e foarte generos. Dar hai s-o luăm cu începutul.

La ce e bun, per total?

Un sistem CRM centralizează toate datele despre clienți și potențiali clienți, într-un singur loc. Astfel se evită informațiile dublate, neconcordanțele, datele pierdute. În plus, datele sunt mult mai ușor de accesat decât în cazul tabelelor Excel, agendelor sau notițelor din telefon.

Economisește timp semnificativ în companie, datorită automatizării activităților repetitive. Oferte, contracte, emailuri, facturi recurente, proceduri interne… Toate pot fi generate și trimise automat, pe baza datelor din sistem. 

Și când zic “automatizează”, mă refer la faptul că:

  • Alocă automat sarcinile de lucru: nu mai sunt necesare apeluri, e-mailuri sau mesaje trimise manual între colegi. Sarcinile se generează automat, după niște modele prestabilite.
  • Automatizează complet sarcini rutiniere: cu cât este necesară mai puțină intervenție umană într-un proces, cu atât se reduce mai mult riscul de eroare și întârziere. Sistemul se asigură că totul merge fără probleme.
  • Sistemul muncește pentru tine: de exemplu, sistemul trimite e-mailuri automate în funcție de cât de mult întârzie plata unui anumit client. Poți automatiza și activități mici, precum un e-mail de notificare către un coleg dacă îl aștepți în execuția unui proiect.

Ordonează activitatea angajaților și le crește randamentul. Nu se mai întârzie cu ofertarea, cu follow-up-ul, cu nimic. Un CRM crește capacitatea companiei de a prelua și manageria clienți, astfel încât, în general, utilizarea sa are ca rezultat o creștere a veniturilor companiei.

Dar ce știe să facă pentru echipa de marketing?

Pe scurt, îți oferă la pachet și într-un singur loc toate funcțiile de care ai nevoie pentru întreaga călătorie a clientului. 

Anume:

  • Sincronizare cu Facebook Ads
  • Automatizări e-mail și SMS marketing
  • Template-uri personalizabile
  • Rapoarte de performanță pentru evaluare și îmbunătățire
  • Integrări cu celelalte module MiniCRM, pentru digitalizarea business-ului tău
  • Folosit în diverse industrii, inclusiv e-commerce, evenimente, B2C și B2B

Iar pe lung…

Te ajută să planifici tacticile potrivite

Orice om de marketing știe că drumul de la „prospect” la „client” este lung și anevoios și că poți pierde contactul oricând pe parcurs. În MiniCRM, vezi întreaga călătorie a clientului și, astfel, poți depista, evita, și în timp, preveni orice erori.

Construiește încredere

Există persoane care nu sunt încă pregătite să cumpere de la tine. Nu-i nimic. Poți crea campanii prin care să oferi informații, să construiești încredere în brand-ul tău și să cultivi relația cu potențialii clienți.

Campaniile mele preferate ca și copywriter? Cele prin email. Iar dacă tot veni vorba de mail-uri, nu vreau să spun că sunt infinite… dar pentru mine nu sunt nici tocmai limitate. Când am de gestionat o campanie prin newsletter sau am de trimis serii de email-uri promoționale, nu trebuie să le gestionez gândindu-mă că se va epuiza pachetul. Bine, asta nu înseamnă că sâcâi clienții cu orice detaliu, ci doar că e o grijă pe care nu trebuie să o mai am. Probabil că pachetele pentru clienți arată altfel, dar rămâne să lămurești acest lucru cu colegii mei, experți în domeniu.

Creează formulare și importă automat înscrierile

Poți crea cu ușurință formulare web și poți automatiza procesele chiar din faza de captare a clienților potențiali, inclusiv importarea automată direct în MiniCRM a înscrierilor.

Te ajută să planifici inteligent conținutul de marketing

Știi și tu, din postura de client potențial contează ce, cum și când comunică brand-urile cu tine. Instrumentele din MiniCRM te ajută să te pregătești de succes.

Livrează ce trebuie, când trebuie, cui trebuie

În marketing, la fel ca și în relații, contează foarte mult atenția oferită. Ei bine, și persoanelor interesate le place să primească atenție. Dacă totul se întâmplă la ora convenită și ești mereu conștient de situația lor, este mult mai probabil să devină client. Cu automatizările din sistem, acest lucru e floare la ureche.

Dacă răspunzi solicitărilor în timp util, nu pierzi oportunități

Uneori aștepți ca o persoană interesată să te contacteze la fel cum aștepți un mesaj de la iubit/ă. Pentru a te asigura că nu pierzi oportunitatea, ai nevoie de o bază de date completă și corectă și accesibilă de oriunde. Iar în cazul meu aceasta se numește… nu, nu Tinder. Ci MiniCRM.

Evaluează corect intenția de cumpărare

În MiniCRM ai toate informațiile despre interacțiunile pe care le-a avut până acum un potențial client cu produsul sau serviciul tău. Știi exact în ce punct se află în călătoria clientului.

Nu pierde vânzarea din cauza ta… sau a colegilor

Pentru ca o vânzare să se poată finaliza, în cele mai multe cazuri este nevoie de 5-12 interacțiuni. Automatizează unele dintre aceste interacțiuni și asigură-te că oferi o experiență plăcută.

Eforturile tuturor trag în aceeași direcție

Nu lăsa joaca de-a șoarecele și pisica dintre echipele de marketing și de vânzări să strice rezultatele. Cu MiniCRM, ambele echipe văd obiectivul comun important: achiziția de clienți.

Nu mai trebuie să ghicești sau să aproximezi

În MiniCRM vezi obiectiv întreaga activitate și astfel știi exact tot ce se întâmplă și când. Poți să generezi rapid și ușor rapoarte care îți arată tot ce te interesează.

Ia decizii obiective, bazate pe date reale

În marketing ne bazăm de multe ori pe emoții. Nu e greșit dar nu e nici neapărat corect, doar cam… complicat. Dar nicio grijă, MiniCRM îți arată ce merge bine și ce nu, pentru ca tu să poți lua cele mai bune decizii și să optimizezi doar unde și când e nevoie.

Nu sunt eu omul numerelor, dar trebuie să recunosc (deși mi-e greu), că în marketing sunt destul de importante. Deci mă bucur foarte tare să pot analiza exact ce performanțe are fiecare email, newsletter sau comunicare ce pleacă din firmă. Dacă nu ne vedem sau nu ne conștientizăm greșelile, nu putem evolua. 

Repetă rețeta succesului

După ce descoperi ce funcționează, rămăne doar să setezi sistemul să te ghideze sau să facă lucrurile în locul tău și astfel obții rezultate în mod previzibil și predictibil.

Cea mai tare chestie?

Eu vorbesc fluent atât engleza cât și germana, deci pentru mine nu ar fi fost o problema dacă sistemul ar fi fost disponibil doar în engleză, cum e în majoritatea cazurilor. Dar din fericire pentru toată lumea, MiniCRM “știe” limba română. La fel și trainerii noștri și echipa de support. Barierele lingvistice nu există aici. 

Ce mă ajută foarte mult?

PM tool integrat. Probabil ca funcția de task management e cea mai puțin importantă raportat la toate celelalte. Dar pe mine mă ajută foarte mult să am task-uri cu deadline, sa văd când trebuie să încep ca să le pot termina la timp, nu să sară pe mine în ziua în care trebuie să le predau. Mă ajută că pot să creez și task-uri recurente, ca să nu-mi bat capul cu setatul unor task-uri pe care le efectuez zilnic sau săptămânal. Treaba asta îmi economisește mult timp și, din nou, e o grijă pe care nu trebuie să o mai am. 

Iar la finalul zilei… 

Știu că am rezolvat tot ce aveam de făcut, că nu am uitat nimic, că am ordine și liniște în task-uri și în gânduri. La fel de mult ca MiniCRM mă ajută și faptul că fac parte dintr-o echipă absolut minunată și un mediu în care simt că pot să fiu sinceră și deschisă, că pot să discut atât despre micile victorii, cât și despre probleme. 

MiniCRM nu excelează doar la nivel de sistem, ci și din punct de vedere al oamenilor care îl dezvoltă, îl explică, îl vând și încearcă să îl facă faimos. CRM-ul e cu adevărat puternic atunci când e ancorat într-o echipă puternică. Așa cum e a mea, așa cum probabil e și a ta.

Programează o discuție gratuită cu un consultant MiniCRM. Veți analiza împreună cum lucrezi acum, ce poate fi optimizat și ce beneficii concrete poți obține în doar câteva săptămâni.

Sau creează-ți contul de test gratuit și descoperă ce poate face un CRM cu adevărat scalabil.