Secvențe de follow-up (automatizări)
Rezumat
- Ce reprezintă o secvență de follow-up sau o automatizare?
- Câteva exemple de automatizări
- Ce acțiuni poate face o secvență de follow-up?
- Pașii pentru setarea unei automatizări
- Dezactivarea unei secvențe de follow-up
Ce reprezintă o secvență de follow-up sau o automatizare?
Secvențele de follow-up sau automatizările cum le numim mai frecvent reprezintă o serie de acțiuni pe care sistemul le poate executa singur, fără intervenție umană, în anumite condiții bine stabilite.
Câteva exemple de automatizări
- Generearea unei sarcini pentru utilizatori în anumite condiții (de exemplu, dacă la X zile de la data trimiterii unei oferte nu s-a făcut follow-up pentru acea ofertă, sistemul poate genera automat o sarcină în care să utilizatorul să fie notificat de acest lucru).
- Clientul poate primi un email automat atunci când i se emite o nouă factură.
- Clientul poate primi un SMS care să conțină informații legate de livrare în momentul în care se marchează o comandă ca fiind livrată.
Ce acțiuni poate face o secvență de follow-up?
- Poate trimite un email clientului
- Poate trimite un SMS clientului
- Poate trimite un email utilizatorului
- Poate genera o sarcină pentru utilizator
Combinarea acestor acțiuni pot genera soluții complexe și creative în care se pot folosi automatizările.
Pașii pentru setarea unei automatizări
O automatizare reprezintă îmbinarea dintre un șablon și un filtru.
1.) Construcția șablonului
O automatizare are nevoie de un șablon întrucât acesta reprezintă conținutul automatizării (ceea ce este afișat).
Pentru detalii legate de construcția șabloanelor consultă pagina dedicată.
2.) Construcția filtrului
Filtrul reprezintă condițiile în funcție de care va rula automatizarea.
Pentru detalii legate de construcția filtrelor consultă pagina dedicată.
3.) Setarea automatizării
După ce ai construit și setat șablonul și filtrul, poți configura automatizarea. Pentru a crea automatizarea, după ce salvezi filtrul, apasă pe butonul Secvență de follow-up.
În fereastra care apare apasă pe butonul Adaugă.
Se va deschide fereastra de configurare a secvenței de follow-up.
- Zile întârziere – reprezintă numărul de zile, de la data îndeplinirii condițiilor din filtru, după care va rula automatizarea. În cazul de mai sus, automatizarea va rula la o zi după ce condițiile din filtru vor fi îndeplinite.
- Sincronizare – se referă la zilele în care automatizarea produce efecte. Poți selecta dintre o anumită zi, zile de weekend sau zile lucrătoare. În dreapta acestui câmp poți selecta și ora de la care automatizarea să producă efecte. Poți seta astfel ca o automatizare care trimite SMS-uri, de exemplu, să le trimită doar în cursul săptămânii după ora 9.
- Șablon – îți permite să alegi șablonul pe care vrei să îl folosești.
- Destinatar – cel care va primi sarcina sau emailul.
Suplimentar pentru o automatizare care trimite un email vei mai avea următorii parametrii:
- Expeditor – persoana din partea căreia se trimite emailul.
După ce ai făcut toate setările apasă pe Salvează.
Următorul pas este activarea automatizării. Pentru aceasta apasă pe Activează.
Fereastra care apare după ce ai apăsat pe Activează, îți permite să alegi produs de aplicare al automatizării. Poți alege să activezi automatizare pentru toate cardurile din baza de date (în acest caz nu vei bifa opțiunea Doar carduri noi) sau poți activa automatizarea doar pentru cardurile introduse ulterior activării (în acest caz vei bifa opțiunea Doar carduri noi).
Dezactivarea unei secvențe de follow-up
Dacă dorești dezactivarea unei automatizări trebuie să apoi să apeși pe ”Secvențe de follow-up” de lângă numele produsului în care ai creat automatizarea.
Din lista care apare selectează automatizarea pe care vrei să o dezactivezi dând click pe ea și apoi în fereastra care apare apasă Dezactivează.
Tot de aici poți șterge automatizarea dacă dai click pe coșul de gunoi din dreapta butonului Dezactivează.