Integrare Webshop prin sincronizare XML

Important! Folosind MiniCRM, poți integra un singur produs de tip Webshop.

De ce ai nevoie pentru a seta o integrare între site-ul tău și MiniCRM?

Pentru a putea folosi sincronizarea XML în sistemul tău MiniCRM ai nevoie de abonament Professional și trebuie activat addonul MiniCRM API + sincronizare XML

Pentru a putea sincroniza datele din webshop în MiniCRM, ai nevoie de un fișier XML cu forma predefinită, generat din webshop. Aici găsești un model de fișier XML, pe baza căruia îți vei putea construi propriul fișier. 

În timpul sincronizării datelor, sistemul extern generează un fișier de date XML într-un format adecvat, pe care MiniCRM îl descarcă și îl procesează ca răspuns la un apel API. Sistemul crează carduri noi sau le actualizează pe cele existente în mod automat, în funcție de datele deja existente în sistem.

MiniCRM poate prelucra chiar și fișiere XML parțiale, așadar nu este necesar să trimiți de fiecare dată toate datele din sistemul tău. 

Cardul de oportunitate poate fi identificat prin introducerea „Project Id”. În acest caz, „Project Id” acționează ca Reference ID. Dacă un card de oportunitate care se referă la un anumit Reference ID nu există în sistemul MiniCRM, va fi creat unul nou. Dacă un card de oportunitate care se referă la un anumit Reference ID există deja, acesta va fi modificat cu informațiile noi. Pentru detalii privind folosirea unui identificator extern (Reference ID) poți consulta pagina dedicată aici.

De exemplu: în timpul sincronizării XML, se trimite un „Project Id” cu valoarea „14353”, după care este creat un card cu un identificator diferit (de ex.: 16) în MiniCRM. Dacă în continuare este trimis un „Project Id” cu valoarea „53566”, acesta va fi creat cu ID-ul de card 17 în MiniCRM. Dacă „Project Id” cu valoarea „14353” este trimis din nou, în acest caz cardul deja existent va fi modificat cu datele noi transmise.

Pașii integrării – Generarea fișierului XML

1.) Datele webshop-ului

Sistemul prin care MiniCRM este bazat pe proiecte. Un „Proiect” conține o comandă și datele corespunzătoare, în cazul mai multor comenzi, acestea trebuie enumerate una sub alta.

Datele de bază ale cardului de oportunitate trebuie introduse direct sub nodul Project (liniile îngroșate sunt obligatorii, restul fiind opționale):

  • ‘Project Id’identificatorul cardului de oportunitate, cardul persoanei de contact (clientului) poate fi actualizat ulterior pe baza acestui identificator. (Reference Id – identificator din sistem extern)
  • ‘Name’ – numele cardului (recomandarea noastră este ca numele cardului să conțina și numele clientului)
  • ‘CategoryId’ – identificatorul produsului MiniCRM (este întotdeauna numărul produsului Webshop din MiniCRM, afișat în URL-ul acestuia după ‘#!Project-’)
  • ‘StatusId’ – identificatorul statusului în care se va adăuga cardul comenzii (este de ajuns să fie setat Înregistrat”, deoarece statusurile se vor schimba în funcție de regulile standard ale produsului Webshop din MiniCRM)
  • ‘UserId’ – Numele utilizatorului MiniCRM care va fi deținătorul comenzii
  • ‘WebshopRegistrationDate’ – data la care utilizatorul s-a inregistrat în webshop
  • ‘WebshopDisabled’ – valoarea poate fi 0 sau 1 (dacă este 1, atunci clientul este blocat sau șters din webshop)
  • ‘WebshopLostBasketContent’ – conținutul ultimului coș de cumpărături abandonat
  • ‘WebshopLostBasketDate’ – data ultimului coș de cumpărături abandonat
  • ‘WebshopLostBasketValue’ – valoarea ultimului coș de cumpărături abandonat
  • ‘WebshopAllLostBasket’ – valoarea tuturor coșurilor de cumpărături abandonate
În cazul în care lipsește UserId, cardurile vor fi alocate pe utilizatorul central al MiniCRM.

2.) Datele companiilor, persoanelor fizice și a persoanelor de contact 

Urmează datele companiei/persoanei fizice și persoanelor de contact, care trebuie plasate direct sub nodul Project. Pot fi trimise prin XML către MiniCRM date de companii și persoane fizice, iar sub companii pot fi adăugate și persoane de contact. Datele a cel puțin unei companii sau persoane trebuie incluse în această secțiune:

Business:

  • ‘Name’ – numele companiei
  • ‘Email’ – adresa de email a companiei

Contact:

  • ‘FirstName’ – prenumele persoanei
  • ‘LastName’ – numele persoanei
  • ‘Email’ – adresa de email a persoanei
În cazul în care nu există date ale companiei, se poate defini o singură persoană de contact.

3.) Datele comenzii

Urmează să introduci datele despre comandă. Aceste date sunt introduse în produsul Comenzi (chiar dacă ai introdus identificatorul produsului Webshop ca și „CategoryId” la începutul fișierului XML. MiniCRM poate prelucra datele din produsul Webshop și creează automat carduri în produsul Comenzi):

  • ‘Order Id’ – ID-ul comenzii
  • ‘Number’ – numărul comenzii (numele cardului din produsul Comenzi)
  • ‘CurrencyCode’ – moneda comenzii
  • ‘Performance’data livrării
  • ‘Subject’ – observațiile comenzii
  • ‘Status’ – statusul comenzii

Urmează datele celui care comandă:

  • ‘Name’ – numele persoanei
  • ‘CountryId’ – țara
  • ‘PostalCode’ – codul poștal
  • ‘City’ – localitatea
  • ‘Address’ – adresa

Nu în ultimul rând, articolele comandate:

  • ‘Product Id’ – identificatorul articolului
  • ‘Name’ – numele articolului
  • ‘SKU’ – codul SKU al articolului
  • ‘EAN’ – codul EAN al articolului
  • ‘PriceNet’ – prețul net al articolului
  • ‘Quantity’ – cantitatea
  • ‘Unit’ – unitatea de măsură
  • ‘VAT’ – cota TVA
  • ‘FolderName’ – numele folderului din MiniCRM în care articolul va fi introdus (în cazul în care respectivul articol nu există deja)