Cum încep configurarea MiniCRM?

Pentru a configura sistemul tău ai nevoie de drepturi de administrator pentru a avea acces la setări și meniurile de configurare.
Primii pași în configurarea sistemului sunt:
  1. Adăugarea și setarea unui produs nou
  2. Configurarea Pipeline-ului produsului adăugat
  3. Adăugarea și configurarea câmpurilor în noul produs
  4. Crearea de filtre, șabloane și automatizări.
Sistemul este livrat cu cele mai importante produse gata adăugate și configurate însă, în materialul de față pornim de la premiza că se începe configurarea și setarea sistemului de la zero.

1.) Adăugarea și setarea unui produs nou

Vei începe configurarea sistemului cu adăugarea unui nou produs. Îți reamintesc faptul că un produs în sistem reprezintă un proces din compania ta (vânzări, comenzi, facturare, etc.).

Mai multe detalii legate de produsele MiniCRM găsești aici iar pentru adăugarea unui produs nou consultă pagina dedicată acestui subiect.

2.) Configurarea Pipeline-ului

După ce ai adăugat și setat produsul, este nevoie să editezi Pipeline-ul (fluxul de lucru) astfel încât acesta să reflecte cât mai fidel pașii procesului tău.

Pagina dedicată acestui subiect te va ajuta să configurezi cel mai bun și eficient Pipeline.

3.) Adăugarea și configurarea câmpurilor

Pentru a adăuga câmpuri în noul produs va trebui să creezi (dacă nu există deja) un card. Dacă ai nevoie de ajutor pentru creerea unui card nou consultă pagina dedicată. Apoi deschide cardul și alege opțiunea Editează câmpurile.

Se va deschide pagina în care poți configura câmpurile de care ai nevoie.

Pentru a adăuga câmpuri trebuie doar să tragi unul din câmpurile disponibile din dreapta spre stânga prin drag&drop.

În MiniCRM sunt disponibile mai multe tipuri de câmpuri din care poți alege:

  • Dropdown – acest câmp îți permite să creezi o listă de opțiuni din care poți selecta doar una la un moment dat. Poți adăuga maximum 800 de opțiuni într-un dropdown.
  • Căsuțe noi de bifat – câmpul conține checkbox-uri din care poți selecta una sau mai multe opțiuni din cele existente. Poți adăuga maximum 52 de căsuțe de bifat.
  • Text scurt – îți permite să introduci un text scurt. Câmpul în sine poate conține mai mult de 1000 de caractere însă nu este eficient să introduci un număr așa de mare de caractere întrucât câmpul va afișa textul pe un singur rând iar majoritatea textului nu va fi vizibil.
  • Text – în acest câmp poți insera text pe mai multe rânduri și poate conține maximum 1024 de caractere (inclusiv spații).
  • Dată și timp – câmpul îți permite să selectezi data și ora.
  • Număr – îți permite să introduci numere întregi pozitive sau negative, inclusiv 0.
  • Fracție zecimală – îți permite să introduci numere cu zecimale (2 zecimale) pozitive sau negative.
  • Atașament – îți permite să încarci fișiere care pot fi apoi descărcate. Dimensiunea maximă admisa este de 10MB. Fișierele sunt încărcate pe serverele MiniCRM în contul tău.
  • Căsuță nouă – îți permite să grupezi câmpurile. De exemplu, poți grupa toate câmpurile care se referă la vânzarea câștigată, apoi cele care se referă la cea pierdută, etc.

După adăugarea unui câmp, pentru editarea caracteristicilor sale dă click pe iar dacă vrei să ștergi un câmp apasă pe. După ce faci toate setările apasă pe Salvează.

Atenție! Ștergerea unui câmp care conține date (a fost deja completat) duce la ștergerea definitivă a acelor date din sistem. Acestea nu mai pot fi recuperate decât dacă există un export făcut înainte de ștergerea câmpului. Recomandăm ascunderea câmpului în locul ștergerii lui.

Un câmp din sistem poate fi marcat ca read-only (să nu fie editabil) sau obligatoriu.

După ce ai finalizat adăugarea și setarea tuturor câmpurilor apasă pe Înapoi din colțul din dreapta sus.

4.) Crearea de filtre, șabloane și automatizări

După ce ai finalizat adăugarea tuturor câmpurilor de care ai nevoie, poți să mergi mai departe și să creezi șabloane, filtre și automatizări.