Filtre

Rezumat

Am pregătit pentru tine o listă de filtre utile pe care le poți construi în MiniCRM. Lista completă împreună cu detaliile de construcție le găsești aici.

Filtrele oferă posibilitatea de a segmenta baza de date în funcție de anumite criterii. Printre aceste criterii se regăsesc inclusiv câmpurile pe care le-ai adăugat în sistemul tău – în cadrul profilului oportunității, dar nu numai.

Poți crea filtre în MiniCRM pentru:

  • A segmenta baza de date în funcție de unul sau mai multe câmpuri.
  • A crea un raport rapid.
  • A trimite un mesaj (e-mail sau SMS) în masă.
  • A crea o automatizare.
Utilizatorii restricționați pot filtra doar cardurile al căror deținători sunt ei sau cele pe care sunt menționați. De asemenea, aceștia nu au acces la filtrele Kanban.

Pentru a crea un filtru:

1.) Click pe numele produsului în care dorești să creezi filtrul (ex: Vânzări, Clienți, Service etc.)

2.) Click pe butonul Filtru (colțul din dreapta sus al paginii)

3.) Selectează opțiune Adaugă filtru din meniul apărut

4.) Click pe butonul pentru a adăuga noi condiții filtrului tău.

În MiniCRM există două tipuri de condiții – obligatorii și opționale. Condițiile obligatorii se folosesc atunci când filtrarea trebuie să îndeplinească obligatoriu toate condițiile stabilite, în timp ce condițiile opționale se folosesc atunci când filtrul trebuie să îndeplinească o condiție sau alta.

5.) Click pe numele condiției pe care dorești să o folosești în filtrul tău

În fereastra care apare vei găsi categoriile în stânga și câmpurile din acele categorii în partea dreaptă.

6.) După ce ai dat click pe câmpul dorit, fereastra de mai sus dispare și condiția selectată de tine este automat adăugată în lista de condiții ale filtrului.

7.) Poți modifica condiția selectată prin click pe săgeată în jos din dreapta câmpului.

Câmpurile de dată au ca și opțiuni de selecție o serie de condiții specifice:

  • Egal cu – va filtra în funcție de o anumită dată.
  • Nu este egal cu – va afișa orice alte date în afara celei specificate.
  • Mai puțin decât – va afișa datele anterioare datei specificate de tine.
  • Mai mult decât – va afișa datele ulterioare datei specificate.
  • Mai puțin sau egal cu – va afișa datele până la cel mult data specificată.
  • Mai mult sau egal cu  – va afișa datele pornind de la data specificată.
  • Mai mult decât X și mai puțin decât Y – îți permite să specifici un interval de date în funcție de care vrei să filtrezi cardurile tale.
  • Mai mult cu X zile și mai puțin cu Y zile decât – îți permite să specifici numărul de zile înainte și după o anumită dată (de exemplu, -10 și 2 înseamnă 10 zile înaintea datei de astăzi și 2 zile după data de astăzi – sistemul va returna un interval de 12 zile în total).
  • După X zile – îți permite să specifici numărul de zile înainte de o anumită dată (de exemplu, dacă vrei să filtrezi toate cardurile pentru care expiră contractul peste 30 de zile).
  • Cu X zile în urmă – îți permite să filtrezi cardurile în funcție de numărul de zile trecute de la o anumită dată (de exemplu, vrei să filtrezi cardurile cărora acum 2 zile li s-a trimis oferta).
  • După minim X zile – similar cu condiția După X zile doar că se specifică numărul minim de zile înainte de o anumită dată.
  • Cel puțin cu X zile înainte – similar cu condiția Cu X zile în urmă însă specifică numărul minim de zile trecute de la o anumită dată.
  • După cel mult X zile – similar cu condiția După X zile însă specifică numărul maxim de zile înainte de o anumită dată.
  • Cel mult după X zile înainte – similar cu condiția Cu x zile în urmă însă specifică numărul maxim de zile trecute de la o anumită dată.
  • Este setat – va filtra cardurile al căror câmp folosit în filtru a fost compltetat (va ignora cardurile pe care acest câmp nu este completat).
  • Nu este setat – opusul lui Este setat și care va filtra cardurile al căror câmp este lăsat necompletat.
Pentru condițiile de filtrare care pot fi setate în câmpurile de dată, vei găsi o figură în acest link pentru a te ajuta.

8.) Click pe butonul Salvează pentru a da un nume filtrului tău.

Filtrele salvate pot fi redenumite sau șterse ulterior.

Sincronizarea datelor dintr-un filtru

Poți sincroniza datele dintr-un filtru în Google Sheets astfel încât să îți poți construi rapoarte specifice în Google Sheets. Poți găsi mai multe detalii pe pagina dedicată acestui subiect.

Filtre rapide

Poți filtra rapid filtrele deja create de tine pe baza unor categorii predefinite

Denumirea grupurilor de filtrare nu poate fi modificată sau schimbată

Filtre favorite

MiniCRM îți permite să setezi anumite filtre ca și filtre favorite iar apoi să le poți accesa rapid, din Vederea de azi.

Pentru a marca un filtru ca și filtru favorit, este nevoie să dai click pe steluța din stânga numelui:

Dupa ce ai marcat filtrul ca și filtru favorit, il vei putea accesa rapid din Vederea de azi:

Vederea tabelară a unui filtru

Sistemul îți permite să îți stabilești ce coloane vrei să vizualizezi într-un filtru prin vederea tabelară. Detalii legate de modul de activare găsești pe pagina dedicată acestui subiect.

Filtre segment

În funcție de opțiunile activate în cadrul abonamentului tău este posibil să nu ai acces la această funcționalitate.

Filtrele segment te ajută să regăseși cardurile dintr-un produs pe baza unui filtru din alt produs.

Acest tip de filtru va afișa rezultate doar în cazul în care cardurile din cele 2 produse sunt asociate aceleiași companii sau persoană. 

Pentru a crea un filtru segment trebuie să dai click pe săgeată în jos din dreapta butonului Salvează și să selectezi opțiunea Marchează ca și segment.

Exemplu: Dacă într-un produs am clienți și în altul facturi, aș vrea să văd pe câți clienți am facturi scadente. Pot să îmi creez un filtru segment în produsul de facturare pe toate facturile scadente, apoi în produsul Vânzări să filtrez baza de date după acel filtru segment pentru a vedea numărul de clienți cu întârzieri.

Odată marcat că și segment el poate fi folosit ca și condiție de filtrare în alt produs. Pentru a folosi acea condiție într-un alt filtru va trebuie să selectezi categoria Altele apoi opțiunea Segment.

În codiția de filtrare alege numele filtrului și dă click pe OK.

Pe lângă condiția de segment, poți combina și alte condiții dacă e nevoie.

Filtre Kanban

În funcție de opțiunile activate în cadrul abonamentului tău este posibil să nu ai acces la această funcționalitate.

Acest tip de filtre îți permit să vizualizezi cardurile tale sub forma unei vederi Kanban în care poți configura coloanele și câmpurile pe care le vezi. În vederea Kanban poți vizualiza un număr de maximum 500 de carduri.

Pentru a crea un filtru Kanban, trebuie să salvezi filtrul tău și apoi pe săgeata în jos din dreapta butonului Salvează va trebui să alegi opțiunea Marchează ca și Kanban după care să alegi câmpul în funcție de care se vor crea coloanele Kanban.

În vederea Kanban, vei putea să-ți creezi o categorise a informației doar în funcție de câmpurile dropdown (adică acele câmpuri unde se poate alege doar una singură dintre opțiunile disponibile).

Exemplu de filtru MiniCRM

Pentru mai multe exemple de filtre pe care le poți construi în MiniCRM consultă pagina dedicată.

În filtrul de mai sus, avem setate două condiții – Status – în care am ales statusurile de la vânzare și Sarcină viitoare – la care am ales opțiunea nu este setat. Cu alte cuvinte, cu acest filtru voi obține oportunitățile în curs de vânzare și care nu au nici o sarcină viitoare setată.