CategoriesFinanciarManagementMarketingStartup

Primii pași în deschiderea unei afaceri (partea 2): contabilitate și primul tău website

În articolul precedent din această serie, am vorbit despre ce formă juridică să alegi (SRL sau PFA), despre taxe și impozite, despre rezervarea de nume, costurile și actele necesare pentru înființare, alegerea codurilor CAEN și a unui sediu. Și le-am sugerat antreprenorilor debutanți să ceară consultanță gratuită la Stup.

Continuăm cu partea a doua, în care vorbim despre ce se întâmplă după înregistrarea firmei și care sunt deciziile esențiale pe care trebuie să le iei după înființare. Vei avea nevoie de un cont în bancă (poate și o finanțare), un contabil, un website. În partea a treia vom vorbi și despre angajați, modalități de a atrage clienți și sisteme prin care să îi gestionezi. 

Cum să începi o afacere: drumul la bancă și contabilul

După ce primești actele care confirmă existența firmei tale de la ONRC, va trebui să mergi să deschizi un cont bancar pe numele acesteia. Nu o să îți spunem ce bancă să alegi, dar te poți gândi la una care să ofere servicii pentru IMM-uri. S-ar putea să ai și oportunități de creditare IMM, fără garanții. În unele cazuri, statul garantează mare parte din valoarea creditului.

Desigur, e greu să obții deja un credit din prima lună de funcționare, dar te poți gândi în avans la acest lucru. Unele bănci oferă deja un credit după primele 3 luni de funcționare, până la 116.000 lei, cu garanție europeană pentru afaceri mici, dacă ești în categoria microintreprinderilor.

Continue reading
CategoriesFinanciarManagementStartup

Primii pași în deschiderea unei afaceri: de la înființare SRL/PFA… (partea 1)

…până la recrutare personal și atragerea de clienți.

Ești un antreprenor debutant? Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știi despre înființarea primului tău SRL sau PFA.

Înființare firmă: formă juridică

SRL sau PFA? Alegerea unei forme juridice

Legislația în ce privește PFA-urile se schimbă destul de frecvent, astfel încât uneori poate fi mai avantajos să ai un PFA decât un SRL, alteori nu. Reține faptul că, și ca PFA, vei putea avea angajați cu contract de muncă, dar nu mai mult de 3. Dacă prevezi că vei avea nevoie de mai mulți, mai bine deschide un SRL. 

Dacă ai de gând să lucrezi mai mult singur, poți deschide un PFA, însă ar fi bine să îți faci niște calcule și să ții cont că tendința este ca taxele la PFA-uri să crească, în ultimii ani. Verifică legislația la zi în momentul în care vrei să te lansezi.

Continue reading
CategoriesManagementPodcast Mindsetters

Un CRM care îți clarifică și eficientizează afacerea

Noi ne-am personalizat sistemul MiniCRM în așa fel încât să deschizi cu un singur click aplicația și să vezi următorul pas pe care vrei să îl faci. Să nu trebuiască să stai să te gândești ”ok, oare ce aș face acum, ce ar fi mai bine să fac”.

Pentru că lipsa de claritate duce la performanțe slabe. Iar noi am folosit sistemul MiniCRM și am construit un proces de business pe baza lui, astfel încât să aducem claritate.

Mircea Barticel, CEO, BDM Roof System

Mircea Barticel, CEO la BDM Roof System, nu este doar un antreprenor care are în spate mai mult de 10 ani de business cu afacerea sa, ci este mai mult decât atât: un om de vânzări care a dorit să devină antreprenor.

L-am invitat la Mindsetters, podcastul MiniCRM despre antreprenori buni care vor să fie și mai buni, pentru a vorbi despre sistemul pe care l-a gândit și care l-a ajutat să crească această afacere.

Continue reading
CategoriesManagement

Emitere documente cu multiple șabloane| Unboxing 23

Pentru că la MiniCRM ascultăm de dorințele clienților noștri acum poți emite documente pe baza a multiple șabloane din doar câteva click-uri.

În ce situații te poate ajuta acest lucru?

  • Poți emițe documente de pe persoane juridice diferite;
  • Poți avea design-uri diferite pentru același document;
  • Poți avea versiuni diferite cu mai multe sau mai puține informații ale aceluiași documente;
  • Poți emite documente pe baza șabloanelor cerute de clienții tăi.

Dacă vrei să fii la curent cu toate noutățile din MiniCRM și să profiți la maxim de acesta dă-ne un subscribe pe YouTube!

CategoriesManagement

Programează întâlniri ușor cu MiniCRM! | Unboxing 22

O funcționalitate care a fost cerută de foarte mulți utilizatori MiniCRM este într-un acum aici: Planificatorul de întâlniri!

Cu ce te ajută acesta?

  • Poți alege spațiile de timp pe care tu sau echipa ta le aveți disponibile și programa întâlniri doar în acele spații
  • Clienții tăi își pot programa discuțiile cu voi într-o interfața ușor de folosit 
  • Cu ajutorul extensiei ”Pachet pentru întâlniri” pregătirea tuturor aspectelor durează doar câteva minute

Dacă vrei să fii la curent cu toate noutățile din MiniCRM în 2022 și să profiți la maxim de acesta dă-ne un subscribe pe YouTube!

CategoriesManagementPodcast Mindsetters

Cum crești un business local cu clienți globali, Cristina Alina Neamțu, antreprenor, AMC Romania

Pentru a crește, majoritatea dintre noi avem nevoie de structură și de rigoare. Iar acest lucru se învață și se practică zi de zi.

Cristina Alina Neamțu împreună cu soțul ei au fondat o firmă pentru a crea jocuri video. 20 de ani mai târziu, AMC România este una dintre cele mai bune studiouri de grafică 3D pentru jocuri și lucrează cu giganți globali din industrie și creează lumi virtuale pentru cele mai populare jocuri din lume.

Mindset-ul Cristinei Neamu este despre valori și despre educație, despre creștere. Au pornit o companie din pasiune, punând mai presus de orice valorile lor și ale echipei, însă nu ar putut să o crească dacă nu s-ar fi dezvoltat și ca lideri, manageri și antreprenori. 

Cea mai importantă întrebare nu este dacă o echipă a atins sau nu un indicator de performanță (oricare ar fi acela) ci ce se poate face pentru ca performanța sa să se îmbunătățească. 

CategoriesManagementPodcast Mindsetters

Antreprenoriatul înseamnă o bună tranzacționare a încrederii, Ciprian Teleman

Trăim într-o lume interconectată, de rețele, în care opiniile oamenilor de acolo te influențează mai mult decât reclamele de la TV (…)

Antreprenoriatul de subzistență nu are un mindset de creștere și, de aceea, nu este interesat de digitalizare; dimpotrivă, antreprenorii autentici sunt cei care vor să crească și care sunt extrem de preocupați de digitalizarea și eficientizarea afacerilor lor (…)

Ciprian Teleman

Invitatul acestui podcast este Ciprian Teleman, antreprenor care dezvoltă două afaceri în IT și consultanță financiară și a fost Ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării.

În activitatea lui de antreprenor dar și în cea de ministru, Ciprian Teleman s-a orientat mereu după o regulă care este despre încredere: tranzacționarea corectă a încrederii față de echipă este cel mai important lucru pe care îl înveți ca și antreprenor și este și cheie succesului unei afaceri. 

Dacă reușești să tranzacționezi bine întrecerea în interiorul echipei tale, clienții, veniturile și succesul devin doar o ”consecință plăcută” și firească.

O afacere se construiește cu o echipă care își cunoaște direcția în care merge și crede în această direcție. Așadar, dacă vrei să re-pui o afacere pe picioare, primul pas este să comunici clar direcție în care se îndreaptă. Ce obiective ai, ce misiune, ce valori respecți.

Sunt extrem de multe firme în România, sunt sute de mii de firme care nu au făcut pasul spre digitalizare. Extrem de multe nu au nici măcar un website. Și asta înseamnă că, pur și simplu, nu au acces la o rețea globală de resurse și oportunități.

Cei care au un mindset de creștere vor dori și vor investi efort și bani pentru digitalizarea firmelor lor. Ceilalți, care sunt doar antreprenori de subzistență, se vor confrunta la un moment dat cu decizia grea de a închide sau de a reduce considerabil activitatea.

Urmărește mai jos podcastul nostru cu Ciprian Teleman:

CategoriesManagementPodcast Mindsetters

Antreprenoriatul adevărat începe odată cu primul buget serios, Adrian Dragomir, Mindsetters.ro

Antreprenorul de care vorbesc eu, ascultă toate părerile, ascultă toate argumentele, dar când a luat o decizie trebuie să o impună într-un mod ”dictatorial” în companie… Pentru că succesul în antreprenoriat înseamnă responsabilitate și muncă. Iei decizii, ți le asumi cu responsabilitate și le pui în practică doar cu muncă.

Adrian Dragomir, termene.ro

În acest podcast vorbim cu Adrian Dragomir, antreprenor și consultant, fondatorul Termene.ro, despre ce înseamnă responsabilitatea, disciplina și munca în antreprenoriat.

O afacere este la fel de solidă pe cât de clare și decise sunt acțiunile managerului ei. De aceea, creșterea și dezvoltarea personală a noastră ca antreprenori, duce la creșterea afacerii.

Un business are succes dacă reușești, ca manager, să muncești de 10 ori mai mult decât concurența ta și dacă reușești să îți construiești o echipă focusată pe îndeplinirea obiectivelor tale.

CategoriesManagement

Notificări în browser! | Unboxing 21

În ce situații poți primi notificările?

  • Dacă un coleg îți dă o sarcină
  • Dacă o automatizare îți dă o sarcină
  • Dacă un coleg de-al tău te alege ca și participant pe o sarcină
  • Dacă ești menționat de către un coleg
  • Dacă altcineva închide o sarcină care era pe numele tău.
  • Dacă altcineva comentează pe o sarcină de-a ta

Dacă vrei să fii la curent cu toate noutățile din MiniCRM în 2022 și să profiți la maxim de acesta dă-ne un subscribe pe YouTube!

CategoriesManagementPodcast Mindsetters

Sistemele solide fac afacerile puternice – Radu Daniel, Mindsetters

Ca să construiești un sistem pe care să îți poți baza o afacere, ai nevoie ca tu, ca antreprenor, să ai disciplina și răbdarea de a-ți construi pentru tine un sistem pe care să te poți baza (..)

Radu Daniel

Un sistem este ceea ce face o afacere să crească. Acele reguli, bune practici sau metodologii în care care crede întreaga echipă, pe care le aplică întreaga echipă și care, până la urmă, fac o companie să meargă înainte.

Adesea un sistem este doar un set de valori, un set de reguli pe care toți le respectă.

Alteori un sistem poate fi o metodologie de management (4DX, TQM, OKR sau Agile în managementul de proiect sunt astfel de exemple). Și, adesea, aceste sistem sunt susținute de soluții software.

Ascultă acest podcast în care discutăm cu Radu Daniel, antreprenor și consultant în definirea de sisteme de productivitate pentru echipe și companii, pentru a afla cum poți trece peste provocările pe care orice manager le are atunci când vrea să implementeze un nou sistem în compania sa.

Radu Daniel este antreprenor și dezvoltă compania dar este și un pasionat consultant în dezvoltare de sisteme de productivitate pentru echipe.