În articolul precedent din această serie, am vorbit despre ce formă juridică să alegi (SRL sau PFA), despre taxe și impozite, despre rezervarea de nume, costurile și actele necesare pentru înființare, alegerea codurilor CAEN și a unui sediu. Și le-am sugerat antreprenorilor debutanți să ceară consultanță gratuită la Stup.
Continuăm cu partea a doua, în care vorbim despre ce se întâmplă după înregistrarea firmei și care sunt deciziile esențiale pe care trebuie să le iei după înființare. Vei avea nevoie de un cont în bancă (poate și o finanțare), un contabil, un website. În partea a treia vom vorbi și despre angajați, modalități de a atrage clienți și sisteme prin care să îi gestionezi.
Cum să începi o afacere: drumul la bancă și contabilul
După ce primești actele care confirmă existența firmei tale de la ONRC, va trebui să mergi să deschizi un cont bancar pe numele acesteia. Nu o să îți spunem ce bancă să alegi, dar te poți gândi la una care să ofere servicii pentru IMM-uri. S-ar putea să ai și oportunități de creditare IMM, fără garanții. În unele cazuri, statul garantează mare parte din valoarea creditului.
Desigur, e greu să obții deja un credit din prima lună de funcționare, dar te poți gândi în avans la acest lucru. Unele bănci oferă deja un credit după primele 3 luni de funcționare, până la 116.000 lei, cu garanție europeană pentru afaceri mici, dacă ești în categoria microintreprinderilor.
Continue reading