Decât să faci 1000 de lucruri de 6 ori, mai bine faci 6 lucruri de 1000 de ori

Productivitatea este fratele mai mare al activității. Foarte mulți oameni sunt activi. Foarte puțini oameni sunt productivi. Productiv înseamnă „first thing’s first” (…), să știi să prioritizezi… Legea lui Pareto: 20% din activități aduc 80% din rezultate. Aceea este productivitatea. Restul e activitate.

După 13 ani de vânzări, Andrei Dunuță a înțeles că oamenilor nu le place să li se vândă, însă le place foarte mult să cumpere. Astfel a luat naștere proiectul Arta de a nu vinde.

De asemenea, pentru că știe că vânzările nu sunt despre a obține bani, ci despre a construi relații, a creat și cea mai mare mișcare de public speaking din România: Speakings

Mindsetul de antreprenor al lui Andrei Dunuță… nu există :) „Eu nu sunt antreprenor”, spune el, „sunt un om de vânzări. Și doar seara mai sunt antreprenor.” 

Urmărește aici interviul cu Andrei Dunuță:

Toți marii antreprenori au fost mari storytelleri

Cum se leagă ideea de vânzări, antreprenoriat și public speaking? Andrei Dunuță crede că orice antreprenor a fost și un bun storyteller, și nu ai cum să devii un bun storyteller dacă nu îți dezvolți abilitatea de a-ți vinde ideile.

El și echipa lui ajută antreprenorii să își articuleze misiunea și viziunea, și lucrurile în care cred, într-un pitch bun. Nu poți să fii lider dacă stai în colțul camerei, ci numai dacă începi să vorbești tuturor despre valorile tale.

Un om pasionat să afle de ce oamenii spun „da” sau „nu”

La începutul carierei în vânzări, Andrei a câștigat un concurs de sales când a reușit să vândă 100 de carduri de credit în 3 luni, în condițiile în care targetul unei echipe întregi era de 18 carduri pe lună. Spune că a reușit-o prin entuziasm, mai mult decât orice altceva…

Dar nu poți să te bazezi doar pe entuziasm pe termen lung. Așa că l-a preocupat din ce în ce mai mult să înțeleagă de ce oamenii cu care stătea de vorbă spuneau „da” sau „nu”.

Aici a fost primul pas înspre abordarea sistematică a întregului proces de vânzare.

Ziua începe mereu cu a stabili ce e important pentru mine

Un alt obicei este să „mănânce broasca la primă oră”. Adică se ocupă în prima parte a zilei de acel lucru care nu îi place, dar despre care știe că este important pentru afacere și îi va aduce cele mai multe beneficii.

În prima parte a zilei nu își ia pauze și nu răspunde la email-uri, pentru a-și păstra productivitatea. Nu e neapărat o bună practică pentru oricine, dar pe Andrei îl ajută să fie eficient.

Productivitatea este fratele mai mare al activității. Foarte mulți oameni sunt activi. Foarte puțini oameni sunt productivi. Productiv înseamnă „first thing’s first” (…), să știi să prioritizezi… Legea lui Pareto: 20% din activități aduc 80% din rezultate.

Aceea este productivitatea. Restul e activitate. Pentru că 8 ore la muncă nu înseamnă 8 ore de muncă.

În România e mai ușor să vinzi scump decât să vinzi ieftin

E mai ușor să vinzi scump decât ieftin, pentru că oamenii care au bani iau decizii rapid și se răzgândesc greu. Oamenii care nu au bani se hotărăsc greu și se răzgândesc rapid.

Doar că majoritatea oamenilor de vânzări nu știu să se diferențieze prin altceva decât prin preț. Uneori vezi un produs sau serviciu ca fiind scump, dar poate nu e scump ci doar nu știe omul de vânzări să genereze valoare pentru cel cu care vorbește. Nu există „scump” sau „ieftin”. Există doar „merită” sau „nu merită”.