Gestionarea adreselor de email și setări speciale

Gestionarea adreselor de email

Lista Neagră

MiniCRM gestionează în mod automat lista ta de emailuri și îți afișează în Lista Neagră adresele de email care s-au dezabonat sau cele care nu funcționează.

Pentru a accesa Lista Neagră mergi la Setări dând click pe și apoi selectează Lista Neagră din meniu.

Statusurile emailurilor

Adresele de email pot avea următoarele statusuri:

  • Activă – reprezintă o adresă activă spre care poți trimite emailuri. Este afișată de către sistem sub forma unui URL.
  • Dezabonată – reprezintă adresa de email care a primit un email de la tine și care a ales să se dezaboneze pentru a nu mai primi emailuri ulterioare. Aceste adrese vor fi afișate în sistem pe un fundal negru.
  • Nu funcționează – adrese de email care din diverse motive (tehnice, eroare de redactare, etc.) nu funcționează. Vor fi afișate în sistem pe un fundal roșu.
  • Inactivă – adrse de email provenite din formulare pentru care s-a activat opțiunea Double opt-in și care nu au fost activate de către clienți. Pe acest tip de adrese de email nu se pot trimite emailuri din sistem și sunt afișate pe fundal gri.

Pictograme ale emailurilor în Istoric

Poți vedea în Istoricul unui card una (sau mai multe) din următoarele pictograme:

Aceste pictograme reprezintă:

  • Plic albastru închis – un email a fost trimis cu succes și nu a fost încă deschis.
  • Plic deschis verde – emailul a fost primit iar destinatarul l-a citit.
  • Plic negru închis – adresa de email a destinatarului nu funcționează, s-a dezabona, adresa nu funcționează sau duplicat. Livrarea emailului nu a avut succes. Motivul poate fi faptul că utilizatorul s-a dezabonat, adresa de email nu funcționează, utilizatorul nu și-a activat adresa de email sau s-a încercat trimiterea de două ori a aceluiași mesaj la aceeași adresă.
  • Plic roșu închis – adresa de email nu funcționează sau email duplicat (s-a încercat trimiterea aceluiași mesaj către aceeași adresă de email de mai multe ori). Livrarea nu a avut succes.
  • Plic albastru cu norișor – email arhivat. Un email a fost arhivat în istoricul cardului.

Pliculețele duble reprezintă emailuri în masă.

Rata de deschidere a e-mailurilor nu poate fi măsurată cu o acuratețe de 100%. Totuși, în cazul unui pliculeț verde deschis este aproape o certitudine că destinatarul a deschis e-mailul.
În cazul în care este afișat plicul albastru, este posibil ca destinatarul să fi citit mesajul, dar nu a permis afișarea imaginilor în serverul lui de e-mail, deoarece MiniCRM urmărește deschiderea e-mailurilor prin inserarea unui mic grafic invizibil.

Setarea SenderId și DKIM

Ai nevoie de drepturi de administrator pentru a seta SenderId-ul și DKIM.
Setările SenderId și DKIM previn livrarea emailurilor în SPAM.
Pentru a face aceste setări este nevoie să adaugi domeniul de email al companiei tale în MiniCRM iar sistemul îți va genera niște setări care trebuie să fie făcute pe serverul tău.
Recomandăm ca setările pe server să fie făcute de către o persoană care are cunoștințele necesare.
Pentru a face aceste setări mergi la Setări (butonul ) și apoi selectează Sistem din bara de meniu, caută setarea SenderId  și DKIM și apasă pe Asociază domeniu.
Completează domeniul în fereastra care se deschide și apasă apoi pe Asociază.
Sistemul îți va genera setările DNS pe care trebuie să fie modificate pe serverul tău.
După ce aceste setări au fost făcute pe serverul tău, mergi din nou la Setări – Sistem – SenderId și DKIM și dă click pe Permite.
Important: in functie de refresh-ul DNS al furnizorului tău este posibil ca aplicarea setărilor să dureze până la 24h sau mai mult.
Dacă totul este configurat și setat corect iar setările sunt aplicate pe server, atunci când dai click pe Permite trebuie să primești un mesaj de succes. Dacă primești un mesaj de eroare este posibil ca setările să nu se fi aplicat. Te poți interesa de refresh-ul DNS-ului la furnizorul tău. Dacă și după câteva zile primești eroare te rugăm să ne contactezi.