Editor de e-mail drag and drop

Cu ajutorul editorului de e-mail drag and drop, ai posibilitatea să creezi şabloane de e-mail atrăgătoare și profesioniste sau să alegi dintr-o selecție de peste 1000 de şabloane!

Important: Funcționalitatea este disponibilă pentru abonamentele Professional și Enterprise. Acesta nu este disponibilă pentru abonamentele Basic. 

Unde pot fi folosite aceste șabloane?

Ele pot fi folosite la fel cum ai folosi orice alt șablon de e-mail din MiniCRM:

  • Pot fi trimise în masă către baza ta de date (ex. Newsletter, Promoții)
  • Pot fi trimise de către automatizări
  • Pot fi folosite ca e-mailuri de confirmare în cadrul formularelor (ex. pentru formularul  de contact de pe website-ul tău)
  • Pot fi trimise individual

Crearea unui șablon cu editorul drag and drop

  1. Trebuie să te asiguri că ai această funcționalitate activată în abonamentul tău: Mergi la Setări și alegi opțiunea Abonare, ulterior, la secțiunea ”Noi dezvoltări” vei găsi ”Design e-mail editor”.
  2. În oricare dintre produsele MiniCRM, din lista de opțiuni alegi Șabloane, Șablon nou, Șablon design e-mail nou.           
  3. Poți alege din șabloanele gata pregătite (butonul Alege șablon) sau poți crea un nou e-mail de pe butonul Șablon nou.
  4. În editorul de șabloane, te va întâmpina structura implicită prezentată în această imagine:
  5. Pe pagina „Appearance” din colțul stânga sus al ecranului găsești setările generale, cum ar fi lățimea conținutului e-mailului, alinierea, dimensiunea marginilor interioare (padding), culoarea de fundal generală, tipul de font, spațiul dintre rânduri sau setarea imaginii de fundal. De asemenea, aici găsești setările generale pentru diferite elemente, cum ar fi antetul, corpul e-mailului, subsolul, butoanele etc.
  6. Pe pagina „Content” fix lângă „Appearance” , poți adăuga diferite aranjamente la e-mail selectând din opțiunile Structures și folosind metoda drag and drop. Ele sunt precum niște ”cutii” în care vei putea adăuga ulterior elementele propriu-zise. Pentru a adăuga o nouă secțiune, pur și simplu alegi structura dorită și, ținând apăsat butonul mouse-ului, o tragi în locul dorit și apoi elibererezi butonul mouse-ului.
  7. La opțiunea ”Blocks” găsești elementele care crează conținutul e-mailurilor. Astfel de elemente includ imagini, text, butoane, separator (linie), video, iconițe de social media, etc. Cu elementul Banner, ai posibilitatea să adaugi o imagine în e-mail astfel încât aceasta să servească ca fundal pentru text suplimentar, sau alte imagini. Folosind metoda drag and drop de mai devreme, trage elementul dorit în structura (sau cutia) unde dorești să fie plasat.
  8. Dând clic pe elementul corespunzător, ai acces la opțiunile de formatare. De exemplu, în cazul unui buton, poți să inserezi un link pentru a-l face funcțional, poți edita textul butonului în celula Button label și poți schimba culoarea în meniul din partea stângă. La opțiunile pentru imagine, video și social vei găsi posibilități de configurare potrivite pentru fiecare.
    Dacă adaugi în e-mail un buton care conține un formular link creat în MiniCRM sau un link pentru modificarea datelor, bifează întotdeauna opțiunile ”Identifică cardul” și ”Identificare contact”. Pentru informații suplimentare: https://www.minicrm.ro/help/formulare/

  9. Pentru a insera variabile, selectează un element text, iar apoi click pe iconița cu piesă de puzzle din bara de instrumente de sus pentru a folosi variabilele din MiniCRM care te pot ajuta să personalizezi conținutul e-mailului pentru fiecare destinatar.
  10. Dacă ai terminat cu modificările, ieși din editor (colțul dreapta sus), apoi completează numele șablonului, subiectul e-mailului, alege dosarul corespunzător și salvează șablonul!

Folosirea șabloanelor gata pregătite

Ai posibilitatea să alegi dintre (și ulterior să modifici) peste 1000 de șabloane de e-mail profesionale, ca să nu construiești de la zero e-mailul tău.

  1. După crearea șablonului alege opțiunea ”Alege șablon”.
  2. Alege din lista de șabloane pe cel care îți place. Poți să le filtrezi cu ajutorul opțiunilor din stânga.
  3. După ce ai ales șablonul poți să muți, copiezi și ștergi elemente din ele cu ajutorul opțiunilor ce apar când te duci cu mouse-ul deasupra lor.

La ce să fii atent?

  1. De fiecare dată, testează șablonul! Trimite-l către tine însuți din sistem și verifică cum apar imaginile, elementele, dacă link-urile duc unde trebuie, dacă butoanele funcționează, etc.
  2. În cazul Outlook, este posibil ca e-mailurile trimise să nu se afișeze perfect. Aceasta nu este din cauza completării sau a vreunei erori din MiniCRM, ci din cauza metodei de procesare a e-mailurilor de către Outlook, care nu interpretează mereu corect mesajele, indiferent dacă sunt trimise din MiniCRM sau din orice alt software. Merită să deschizi e-mailul trimis în mai multe variante (Outlook, Gmail, Yahoo, telefon etc.)
  3. Dacă întâmpini mesaje de eroare precum „eroare link” sau „adresa nu există” în editor, verifică linkurile și butoanele din șablon și asigură-te că acestea duc către o pagină web reală. Asigură-te și că opțiunile ”Identifică cardul” și ”Identificare contact” sunt bifate pentru fiecare link.
  4. Dacă folosești șabloane gata pregătite, fii atent să ștergi orice element (logo-uri, linkuri etc.) pe care nu dorești să-l afișezi în email.
  5. Pentru a avea opțiunea de dezabonare, din variabile alege Altele – Link personalizat de dezabonare și inserează variabila apărută în spatele unui buton sau text, bifând opțiunile ”Identifică cardul” și ”Identificare contact”.