Integrare cu WhatsApp

MiniCRM oferă posibilitatea de a conecta contul de WhatsApp direct, astfel mesajele trimise de clienții tăi vor putea fi gestionate din sistem.

În funcție de tipul de abonament MiniCRM, este posibil sa nu ai acces la aceasta funcționalitate! Pentru a beneficia de aceasta integrare ai nevoie de platforma Professional sau Enterprise.
Prin această integrare se pot înregistra toate informațiile trimise prin WhatsApp, mai puțin mesajele în grup, locația, informații de contact (contact share) sau poll-uri.

Setarea integrării

Pentru a putea seta integrarea este nevoie să accesezi zona de profil unde vei găsi o secțiune specială.

După activarea numărului de telefon în pagina de profil, vei putea conecta și aplicația WhatsApp.

Pentru a funcționa integrarea, numărul de telefon trebuie completat cu prefixul +40.

Sistemul va afișa un cod QR care trebuie scanat prin aplicația WhatsApp de pe telefonul mobil. După câteva secunde, vei primi un mesaj de confirmare.

După o conectare cu succes, toate mesajele primite prin aplicația WhatsApp vor fi sincronizate in MiniCRM, cu excepția mesajelor de grup.

Tot în această pagină vei putea seta modulul în care să fie adăugat un card de oportunitate în cazul în care persoana care trimite mesajul încă nu este înregistrată în MiniCRM.

Primirea mesajelor

În momentul în care se primește un mesaj nou, sistemul va verifica în baza de date existența contactului.

În cazul în care acesta este găsit, se va înregistra mesajul pe cardul pe care / de pe care s-a trimis ultimul mesaj în WhatsApp. În cazul în care încă nu există istoric în WhatsApp, dar clientul deja există în MiniCRM, mesajul acestuia se va salva pe ultimul card de oportunitate actualizat.

Tot în momentul înregistrării mesajului în MiniCRM se va deschide automat și o fereastră de răspuns, de unde poți răspunde instant clientului. Data realizării (deadline-ul) acestui răspuns este momentul în care mesajul intră în sistem, așadar va apărea cu roșu în vederea de azi pentru a putea răspunde cu prioritate.

Trimiterea unui mesaj nou

În cazul în care dorești să trimiți un mesaj nou unui client poți apăsa pe textul ”Mesaj” din dreptul numărului de telefon. Se va deschide un dialog asemănător cu cel pentru trimiterea unui SMS sau e-mail personalizat. De aici ai opțiunea de a trimite un mesaj folosind un șablon de SMS disponibil sau să scrii un mesaj personalizat.

După ce textul ce urmează a fi trimis este finalizat, poți selecta expeditorul. Prin selectarea expeditorului ai opțiunea de a trimite SMS – dacă serviciul este activat pentru modulul respectiv – (costurile de trimitere a SMS-urilor pot fi consultate aici) sau prin WhatsApp.
În cazul în care două sau mai multe persoane din cadrul echipei trimit mesaj aceluiași client (de pe numere de telefon diferite), pentru răspunsurile venite de la client se vor deschide ferestre de răspuns diferite, în funcție de numărul pe care a venit răspunsul.

Filtrarea mesajelor sincronizate

În cazul în care nu dorești ca toate mesajele primite să fie sincronizate în MiniCRM, poți seta anumite filtre. Aceste opțiuni vor fi disponibile după ce integrarea este setată.

  1. Nu există restricții: se vor sincroniza TOATE mesajele primite pe numărul de telefon sincronizat. Dacă numărul deja există în sistem, mesajele vor apărea în modulul în care utilizatorul cui aparține numărul de telefon a avut deja discuții cu clientul, în caz contrar, mesajele se vor salva în modulul setat mai sus prin înregistrarea unui card nou și unui contact nou, dacă este cazul.
  2. Doar de la contacte existente în sistem: se vor sincroniza doar acele mesaje care vin de la persoane (numere de telefon) care deja există în MIniCRM, toate celelalte mesaje fiind ignorate complet.
  3. Oricine, cu excepția următoarelor numere de telefon: asemănător cu prima opțiune, se sincronizează toate mesajele, în afară de cele venite de pe anumite numere de telefon, care se pot adăuga în lista de excepții.