Ce sunt cardurile?

Poți privi cardul ca pe o fișă a clientului, a proiectului, a unui eveniment, etc. În MiniCRM toate aceste „fișe” poartă denumirea de carduri.

Pe un card vei găsi toate informațiile de care ai nevoie pentru a gestiona eficient clienții.

În funcție de modulul în care este creat cardul, acesta poate fi card al oportunității (în modulul de vânzări), card al proiectului (în modulul de proiecte), card al evenimentului (în modulul de evenimente), card al facturii (în modulul facturare), ș.a.m.d.

Lista cardurilor

Dacă vei da click pe numele modulelor, se va încărca lista cardurilor din acel modul.

În cadrul acestei liste cardurile sunt afișate în mod cronologic, în ordinea termenului sarcinilor de pe ele (cardurile cu cele mai recente sarcini sunt afișate primele).

În imaginea de mai jos sunt afișare un număr de șase carduri. Pentru a accesa un card din lista trebuie să dai click pe numele acestuia (de exemplu, MiniCRM).

Structura generală a unui card

Imaginea de mai sus reprezintă un card (de sus până jos și de la stânga la dreapta, întreaga pagină practic). Am împărțit acest card în 4 zone principale pentru a fi mai ușor să le înțelegi.

Zonele 1, 2 și 3 sunt comune și le vei găsi pe toate cardurile din MiniCRM, ceea ce diferă de la modul la modul este zona 4 care este zona câmpurilor configurabile.

Zona 1 – zona informațiilor companiei și a contactelor

În această zonă sunt afișate informațiile legate de compania în numele căreia s-a deschis cardul și/sau ale contactelor. Tot aici, sub zona Alte contacte, vei găsi lista cardurilor pe care acea companie le mai are în sistemul tău, fiecare sub numele modulului în care este deschis.

Zona 2 – zona sarcinilor

Aici vei avea listate toate sarcinile pe care le-ai adăugat pe acel card, fiecare cu detaliile ei. Sarcinile sunt afișate în ordine cronologică în funcție de data limită, cea mai recentă fiind afișată prima.

Mai multe detalii legate de sarcini poți găsi pe pagina dedicată.

Zona 3 – zona istoricului

În Istoric vei găsi afișate toate modificările care s-au făcut pe acel card, sortate cronologic după dată și oră.

Mai multe detalii legate de istoric, poți găsi pe pagina dedicată.

Zona 4 – profilul cardului

În această zonă vei găsi toate câmpurile pe care le-ai configurat și în funcție de care îți poți segmenta baza de date.

Mai multe detaii legate de configurarea cardului poți găsi pe pagina dedicată.

Tipuri de carduri în MiniCRM

În MiniCRM există trei tipuri de carduri:

  • Cardul companiei – card pe care sunt gestionate toate datele unei companii. În general aceste date nu se schimbă în timp (de exemplu, CUI-ul companiei sau adresa de email). Pentru a accesa cardul companiei trebuie să dai click pe numele companiei.

  • Cardul contactului – card pe care sunt afișate datele unei persoane și care, ca și în cazul companiilor, nu se schimbă în timp (de exemplu, un CNP, număr de telefon sau email).

  • Cardul oportunității (sau al proiectului, evenimentului, etc.) – card pe care sunt gestionate informațiile volatile, care se pot schimba de la o vânzare la alta (un produs de care este interesat clientul, de exemplu).

Ștergerea unui card

Doar administratorul are posibilitatea de a șterge permanent un card (plus toate informațiile companiei și ale contactelor). Totuși, există posibilitatea ca fiecare utilizator să mute carduri în Coșul de gunoi (fără a le putea șterge permanent).

Pentru a șterge un card (cu toate informațiile de pe el) există posibilitatea de a muta respectivul card în Coșul de gunoi.

Pentru aceasta, în colțul din dreapta sus, ai butonulși dacă dai click pe el îți apare opțiune Mută în Coșul de gunoi.

După ce ai mutat un card în Coșul de gunoi, poți șterge permanent acel card (poți șterge doar cardul, contactele + toate cardurile sau compania, contactele si toate cardurile).

Atenție! Ștergerea permanentă a unui card este ireversibilă și datele de pe acel card (și datele companiei dacă ai ales să ștergi permanent și datele companiei) nu mai pot fi recuperate.
Dacă îți dai seama că ai mutat din greșeală un card în Coșul de gunoi și vrei să îl recuperezi, este suficient să apeși butonul și cardul va reveni în lista oportunităților tale (va fi scos din Coșul de gunoi).

Coșul de gunoi

Pentru a accesa Coșul de gunoi trebuie să mergi în fereastra principală a modulului (click pe numele modulului) și în partea dreaptă, sub Pipeline, găsești Coșul de gunoi.

Bonus: MiniTutorial Cum introduci corect un contact nou în MiniCRM