Loghează-te

CRM pentru Resurse Umane

Interviuri cu manageri de succes ai IMM-urilor!

Persolog adoptă MiniCRM și iese de sub dictatura tabelelor în Excel


Un nume cunoscut în domeniul Resurselor Umane, Persolog România are o activitate complexă care implică servicii de consultanţă, editură de specialitate, precum şi organizare de cursuri şi certificări. Clienţii Persolog sunt atât traineri şi profesionişti din HR, cât şi companii care achiziţionează instrumente de evaluare comportamentală şi dezvoltare personală. Persolog România face parte din grupul Persolog, cu sediul în Germania şi filiale în mai multe ţări europene.

Ca multe companii micii şi medii, Persolog România utiliza foi de calcul tabelar pentru gestiunea relaţiilor cu clienţii. Toate informaţiile erau colectate, stocare, filtrate şi consumate din fişiere Excel. În mod evident, eficiența angajaţilor era afectată de necesitatea introducerii manuale repetitive a datelor, dificultate în identificarea comenzilor, informaţii eronate. Mai mult, managementul companiei avea posibilităţi limitate de control al activităţii şi intervenţie în timp util. Nici la nivel de marketing lucrurile nu mergea mai bine, Persolog nu avea un instrument eficient pentru expedierea newsletterelor, generarea campaniilor de e-mail marketing, cât şi pentru păstrarea legăturii cu participanţii la cursurile şi workshopurile organizate.

Înainte să folosim MiniCRM am lucrat cu tabele în Excel. Treptat am realizat însă că devine tot mai dificil să ţinem evidenţa clienţilor şi să lucrăm eficient. Uitam unele solicitări, pierdeam cereri de ofertă și nu făceam follow-up, pentru că nu aveam o evidență clară a activităţii. Simţeam nevoia să facem un pas înainte, cu precădere în procesele de vânzare şi am ajuns la concluzia că un sistem CRM ne-ar fi de mare ajutor, afirmă Peter Kulcsar, director General Persolog România.

În etapa următoarea, Persolog a început un proces de identificare a unui sistem CRM potrivit. Primele rezultate au arătat însă că oferta locală se împărţea în două categorii, soluţii prea complexe şi prea scumpe şi soluţii fără servicii de suport direct.

Am înţeles că CRM-ul nu este ieftin şi l-am privit, de la început, ca pe o investiţie în dezvoltarea firmei, deoarece ajută la creştere a vânzărilor. Căutam însă o soluţie suficient de simplu de utilizat, dar şi accesibilă financiar, consideră Peter Kulcsar.

La recomandarea unor parteneri de afaceri, Persolog s-a înregistrat pentru un demo,pe site-ul MiniCRM, iar rezultatele au fost peste aşteptări. Am ajuns la MiniCRM în urma unor recomandări, însă am fost surprins de suportul oferit prin e-mail şi Skype încă din etapă de testare. Ne-am lămurit astfel rapid că putem personaliza soluţia pe specificul companiei şi că poate deveni o parte a rutinei noastre zilnice. După acel demo, am trecut la un abonament plătit, iar MiniCRM a rămas deschis permanent în browser-ul meu , mai afirmă Peter Kulcsar.

După contactarea echipei MiniCRM, Persolog a beneficiat de suport prin Skype şi e-mail pentru personalizarea soluţiei pe specificul activităţii, precum şi pentru pregătirea utilizatorilor. Compania a optat pentru un abonament Professional, pentru toți angajații şi a început gestionarea în MiniCRM a proceselor de vânzări şi marketing, dar şi a celor de facturare, construind o bază de date comună. Complementar, a fost definit un modul de evenimente, care permite gestionarea activităţii legate de seminarii, workshopuri şi cursuri, de la înscrieri până la expedierea materialelor de curs şi follow-up.

MiniCRM a devenit parte din toate procesele noastre de muncă şi folosim soluţia în fiecare zi pentru administrarea task-urilor, facturare, trimitere de emailuri şi newslettere. Îl folosim intens de peste doi ani, pentru că pur şi simplu ne ajută, iar rezultatele sunt vizibile și măsurabile, declară Peter Kulcsar.

Beneficii


Creşterea eficienţei. Automatizarea fluxurilor de lucru (de la preluarea automată a datelor de facturare şi expedierea alertelor pentru facturi scadente până preluarea automată a comenzilor online prin formulare web integrate cu MiniCRM) a dus la creştere eficienţei angajaţilor. Timpul câştigat astfel se transformă într-o experienţă mai bună/servicii de calitate oferite clienţilor.

Organizarea activităţii. Cu MiniCRM, angajaţii Persolog evită suprapunerile în activitatea de contactare şi interacţiune cu clienţii. Informaţiile sunt stocate centralizat, iar fiecare angajat accesează fișa clientului înaintea unei discuţii, pentru a cunoaşte exact istoricul relaţiei cu acesta.

Personalizarea relaţiei cu clienţii. Prin adăugarea de criterii şi statusuri a fiecare contact/sarcină în funcţie de produsele şi serviciile comandate, clientii primesc doar oferte personalizate, care răspund unor nevoi reale sau sunt relevante pentru specificul activităţii acestora.

Adaptarea facilă a noilor angajaţi. Păstrarea centralizată a informaţiilor despre clienţi şi a istoricului relaţiilor cu aceştia permit noilor angajaţi o adaptare rapidă la noul loc de muncă. Rezultatele apar mai repede, iar productivitatea creşte.

Îngrijorări


Nu pot spune că este CRM-ul este ieftin, mai ales că este o sumă care trebuie plătită lunar. Am privit-o însă că pe o investiţie în creşterea vânzărilor şi dezvoltarea firmei.

Sfaturi


Dezvoltarea unei companii are nevoie de tehnologie încă de la început. Este nevoie de metode şi proceduri care să ajute la creștere şi care vor fi funcţionale şi când firma devine mai mare. Pe scurt: CRM-ul te ajută să fii mai profesionist în relaţia cu clienţii şi să îţi creşti vânzările.

Provocări


Gândirea în sisteme şi automatizarea a cât mai multe fluxuri de lucru, precum şi consecvenţă în utilizarea soluției.


Ce este MiniCRM?

MiniCRM este o soluție completă, construită pentru gestionarea eficientă a relației cu clienții și a procesului de vânzare. Poţi personaliza sistemul conform nevoilor şi provocărilor tale, iar noi ne vom asigura că ai cea mai bună soluție de CRM pentru tine.

Mai multe detalii