“Folosesc MiniCRM și pe telefon. Văd în timp real pe cine, când și cum trebuie să sun.”

Mircea Saplacan Emiral Media

Daniel Dudău (director vânzări, RG Agro Machinery)

Am mai lucrat cu mai multe modele de CRM-uri în trecut, dar nu aveau aceeași ușurință de a salva informații,de a vizualiza informații…

Am cronometrat: (cu MiniCRM), când ești pe teren îți poate lua doar 3 minute să bagi toate datele despre un potențial client în aplicația mobilă.

În cazul altor CRM-uri cu care am lucrat eu, îmi treceam totul în agendă, apoi ajungeam la birou în fața calculatorului și treceam din agendă în CRM. Acum, cu MiniCRM, facem actualizarea în timp real. Și îl folosim și pe partea de stocuri.

Acum mai mulți ani, înainte să știu măcar ce înseamnă un CRM, având resurse limitate, mi-am făcut eu un fel de CRM într-un Excel… Pentru că, oricât de organizat ai fi, doar cu agenda nu te descurci. Nevoia m-a împins să mă documentez și să fac ceva în direcția asta.

Despre RG Agro Machinery

Compania a fost înființată în 2019, comercializează mașini și utilaje agricole și se adresează tuturor fermierilor din cultura mare (de exemplu, cereale), indiferent de mărimea exploatației agricole. Afacerea a fost pornită de 2 parteneri cu experiență în domeniu, pe care Daniel Dudău îi cunoaște de mult timp.

În 2021, firma înregistra deja o creștere spectaculoasă a cifrei de afaceri. Daniel Dudău spune că secretul stă în dedicația celor 2 administratori, în cunoștințele temeinice despre brandurile pe care le vând, în cooperarea din trecut dintre ei și fermierii cărora le-au mai vândut echipamente.

Cel mai important este să ajungi să câștigi încrederea fermierului, apoi ceea ce pui tehnic să se plieze pe nevoia sa. Contează și prețul și să ai un service bun și piese de schimb pe stoc.(...) Ideea când vinzi este să mergi la client, să pui echipamentul în funcțiune, să te asiguri că a înțeles, să ieși în câmp și să faci câteva demonstrații. Astfel se construiește încrederea.

“Dăm randament mult mai bun… Nu mai stăm cu agenda. Și văd și la colegii de echipă ce activitate au, câți clienți au vizitat, la câte zile au revenit etc.”

De unde a aflat de MiniCRM

Prima dată am auzit de MiniCRM de la Andy Szekely (n.r. trainer). L-am întrebat: “Dacă îți spun să mă suni peste 6 luni, fix peste 6 luni mă suni. Ce folosești pentru asta?”.

L-am urmărit și pe Răzvan Nicoară, la webinariile pe care le face. Am fost un pic sceptic înainte, dar am ajuns să îmi iau notițe și să folosesc lucrurile despre care vorbește acesta (n.r. a participat la un webinar despre MiniCRM și metodologia OKR).

Creșterea randamentului cu MiniCRM (I)

Am fost foarte încântat de MiniCRM. Nu folosim partea de generare de oferte, dar partea de remindere, de conținut, de poveste pentru care a fost creat… pentru mine este perfectă

Am MiniCRM și pe telefon. Văd în timp real pe cine, când și cum trebuie să sun. Când ești pe teren și ai ajuns la un potențial client, am cronometrat și, pentru un angajat care nu a mai lucrat în sistem, durează 7 minute să introducă toate datele (date de contact, nevoi etc.). Pentru unul care a mai lucrat, durează maxim 3 minute.




„Fermierul apreciază o persoană care revine exact când spune el. (...) Cu MiniCRM, ne trecem perioada când să revenim cu un telefon și ne ținem de ea.”

Creșterea randamentului cu MiniCRM (II)

Fermierul urăște să fie agasat constant, să fie întrebat când și ce mai cumpără. Dacă nu respecți, sunt șanse ca el să fi cumpărat produsul respectiv sau se poate ca discuția să nu meargă în direcția potrivită. Cu MiniCRM, ne trecem perioada când să revenim cu un telefon și ne ținem de ea.

Dăm randament mult mai bun… Nu mai stăm cu agenda. Și văd și la colegii de echipă ce activitate au, câți clienți au vizitat, la câte zile au revenit etc. Și pentru că datele sunt obiective, nici nu are rost să stăm să ne contrazicem. Astfel, le crește în mod clar productivitatea.

Service și garanții, controlate tot cu MiniCRM

Folosim MiniCRM și ca să transmitem mesaje celor din service, când trebuie să livreze sau să pună în funcțiune. Verificăm perioada de garanție, dacă s-a activat garanția sau nu…

Îmi place design-ul cu cartonașe/carduri și îmi place că văd statusul clientului în timp real.

Recomand cu toată încrederea, indiferent de mărimea companiei. Dar trebuie să te ții de MiniCRM și să actualizezi. Dacă informațiile nu sunt actualizate, nu mai au valoare. Deci ține de tine să exploatezi MiniCRM-ul.

MiniCRM a contribuit la eficientizarea celor peste 2000 de IMM-uri cu care colaborează.