“Dacă lucrezi doar în Excel, există scăpări, pentru că sunt multe persoane implicate pe aceleași fișiere.”

Marian Stoica Endress

Marian Stoica (Endress Group)

Fiecare angajat are un sistem propriu de a completa (n.r. informațiile despre client), fiecare vede lucrurile într-un fel sau altul, fiecare vede procesul de vânzare diferit, iar tu ca manager nu poți să îl vezi, să îl gestionezi, să îl controlezi așa cum ar trebui.

Colegii uită să facă follow-up la oferte. În momentul în care un coleg este în concediu și alți colegi trebuie să îi preia clienții, nu știu cum să îi abordeze, unde să îi plaseze. Este destul de complex să cauți ofertele ca să vezi ce s-a discutat.

În momentul în care folosești doar Excel nu știi exact ce probleme ai, nu ai cum să le identifici și nu poți să iei măsuri în timp real.

Despre Endress Group 

Endress Group România este o companie împărțită în 2 divizii:
În primul rând divizia producție, care se ocupă de producția generatoarelor industriale de curent și cu partea de construcție de remorci pentru ele. În al doilea rând, divizia care se ocupă cu vânzarea utilajelor, în special de construcții (excavatoare, încărcătoare frontale, buldoexcavatoare) și logistică (partea de stivuitoare, transpaleți electrici etc.)

Folosirea unui sistem CRM în perioada aceasta a adus un plus, pentru că maximizăm orice lead primit.

O mult mai ușoară gestionare a clienților

În primii ani, toate echipele de vânzări lucrau cu mega cunoscutele Excel-uri, însă odată cu ele întotdeauna apar și probleme. Într-adevăr, în Excel se ținea o scurtă evidență a apelurilor, dar nu se puteau contoriza foarte bine lucrurile discutate cu anumiți clienți. Era destul de greu de urmărit. Decizia a fost că trebuie implementat un sistem CRM.

Cele două sisteme nu se pot compara. Să ții o evidență într-un Excel și un sistem CRM este cu total altceva. Este trecerea de la o căruță la o mașină. De când am implementat sistemul lucrurile sunt mult mai clare.

Adaptabilitate în timp de criză

Cu siguranță ne-ar afecta, dacă nu am am avea un sistem CRM. Solicitările vin în special de pe website. Iar, mai ales în această perioadă, acestea trebuie fructificate la maxim. CRM-ul ne ajută să ne asigurăm că acest lucru se întâmplă.

Nu poți să faci o comparație reală despre cum e înainte și după folosirea unui sistem CRM.

Ia decizii în timp real

În momentul în care folosești Excel, nu știi exact ce probleme ai, nu ai cum să le identifici, și nu poți să iei măsuri în timp real.

Cu un sistem CRM îți economisești foarte mult timp, în primul rând, și te ajută foarte mult să îți identifici problemele pe care le ai. Identificându-le rapid, poți să și acționezi rapid. 

Cum să alegi un sistem CRM?

În prima fază, nu eram foarte încântat de interfață. Mi s-a părut greoaie. Însă trainingurile ne-au ajutat să înțelegem rapid cum funcționează totul.

A fost un mare plus și faptul că nu trebuia să instalăm ceva în prealabil pe calculator, totul desfășurându-se foarte simplu: te loghezi pe platformă și gata. În rest implementarea a ținut de noi.

De ce recomandă MiniCRM?

Recomandăm sistemul ăsta fiindcă am văzut diferența între a-l avea și a nu îl avea.

Și pentru că am avut o experiență plăcută în implementarea sistemului. Totul a decurs după cum am discutat, nu au apărut surprize ulterioare, cum se mai întâmplă uneori.

MiniCRM a contribuit la eficientizarea celor peste 1800 de IMM-uri cu care colaborează.