Cum te ajută un sistem CRM în gestionarea afacerii tale într-o perioadă incertă?

Poveste de succes

Compania Endress Group la fel ca și majoritatea altor companii, a fost afectată la rândul ei de această criză, însă a reușit să se adapteze rapid și să maximizeze fiecare oportunitate.

Domnul Marian Stoica, un profesionist cu mulți ani de experiență în spate, care este Manager și Regional Sales Manager la compania Endress Group România ne-a dezvăluit gândurile lui și acțiunile lor în această perioadă incertă.

Întrebare: “Povestiți-ne în câteva cuvinte cu ce se ocupă compania dumneavoastră?”
Marian Stoica: “Endress Group România este de fapt o companie împărțită în 2 divizii:
În primul rând divizia care este de fapt partea de producție care se ocupă de producția generatoarelor industriale de curent și cu partea de construcție de remorci pentru ele.
Și în al doilea rând divizia, care se ocupă cu vânzarea utilajelor, în special de construcții (excavatoare, încărcătoare frontale, buldoexcavatoare) și logistică (partea de stivuitoare, transpaleti electrici etc.)”

Venind la compania la care este acum, Marian Stoica ne povestește că în primii ani toate echipele de vânzări lucrau cu mega cunoscutele Excel-uri, însă odată cu ele întotdeauna apar și probleme.

Probleme precum: “colegii uită să facă follow-up la oferte, în momentul în care un coleg este în concediu și alți colegi trebuie să îi preia clienții nu știe cum să îi abordeze, unde să îi plaseze este destul de complex să cauți ofertele ca să vezi ce s-a discutat. Într-adevăr în Excel se țină o scurtă evidență a apelurilor, dar nu se pot contoriza foarte bine lucrurile discutate cu anumiți clienți. Era destul de greu de urmărit.”

Având experiență cu sistemele de tip CRM, care i se păreau și foarte utile și îi cunoștea beneficiile, decizia a fost că trebuie implementat un sistem CRM.

Iar după acest pas rezultatele începeau să apară: “Cele două sisteme nu se pot compara. Să ții o evidență într-un Excel și un sistem CRM este cu total altceva. Este exact de parcă ai trece de la o căruță la o mașină. De când am implementat sistemul lucrurile sunt mult mai clare.”

Cum te ajută un sistem CRM în această perioadă incertă


Întrebare: “Credeți că v-ar afecta dacă în perioada asta nu ați folosi un sistem CRM, sistemul MiniCRM de exemplu?”

Marian Stoica: “Cu siguranță ne-ar afecta, dacă nu am am avea un sistem CRM în această perioadă. Perioada asta toate solicitările vin în special de pe website. Iar acestea trebuie fructificată la maxim, nu trebuie să riscăm să pierdem niciun fel de lead perioada asta. Este foarte important. Iar CRM-ul ne ajută să asigurăm că acest lucru nu se întâmplă.

Faptul că folosim un sistem CRM perioada asta a adus un plus, pentru că maximizăm orice lead primit.

În momentul în care de exemplu se lucrează în Excel există întotdeauna scăpări. Prin simplu fapt că sunt multe persoane implicate, fiecare are un sistem propriu de a completa, fiecare vede lucrurile într-un fel sau altul, fiecare vede procesul de vânzare diferit, iar tu ca manager nu poți să îl vezi, să îl gestionezi, să îl controlezi așa cum ar trebui.
Aici avem instrumentele necesare pentru partea de raportare, iar așa e mult mai simplu și eficient pentru noi.”

La întrebarea dacă Implementarea sistemului a adus rezultate, schimbări și în ceea ce privește cifra de afaceri, domnul Marian Stoica ne-a dezvăluit:

“În principiu la nivel teoretic, trebuie să fi crescut un pic, însă acum ținând cont că totuși trăim perioada pe care o trăim, am fost loviți de o pandemie, nu putem să știm exact care ar fi fost creșterea în comparație cu anul trecut când aveam Excelul. Dar cu siguranță se face un follow-up mult mai bun.”

Cum s-au adaptat la această criză

Întebare: “Dacă tot ați adus în discuția și perioada asta în care ne aflăm acum, cât de tare v-a afectat compania această perioadă? Și cum ați gestionat situație? “

Marian Stoica: “Implicit da, ne-a afectat destul de tare. Pe la jumătatea lui Februarie ne așteptam la o martie cel mai bun de până acum. Perspective de finalizare extraordinar de multe, clienți interesați. Până la sfârșitul lui Februarie vânzările au fost în creștere, nici nu se comparau cu anul trecut.

Însă a venit martie și a fost dezastruos. Oamenii nu știau ce se întâmplă, toate discuțiile rămâneau la discuții, toată lumea aștepta să vadă ce se va întâmplă, ce urmează.

Întotdeauna în astfel de criză 80% din companii sunt influențați negativ iar ceilalți 20% o duc mai mult decât bine și atunci luând în considerare asta am încercat să ne adaptăm și ne-am uitat puțin pe piață să vedem cine are activitate perioada asta și așa am reușit să identificat niște oportunități.

Ne-am adaptat repede, ne-a interesat ce vrea clientul și ne-am focusat pe asta.

Ia decizii în timp real


Întrebare: “Ce înseamnă MiniCRM pentru dumneavoastră. în câteva cuvinte?”
Marian Stoica: “Pentru mine MiniCRM este prietenul de care ai nevoie și care te și ajută ca să te dezvolți.

Nu poți să faci o comparație reală despre cum e înainte și după folosirea unui sistem CRM. Însă în momentul în care folosești Excel nu știi exact ce probleme ai, nu ai cum să le identifici și nu poți să iei măsuri în timp real.

Până la urmă te descurci cu ce instrumente ai și știm cu toții că românul este inventiv, dar dacă ai cu ce îți economisești foarte mult timp în primul rând, asta e clar și te ajută foarte mult să îți identifici problemele pe care le ai.

Identificându-le rapid poți să și acționezi rapid. IAR perioada asta este foarte important să acționăm cât de repede putem și să luăm deciziile în timp real.”

Gestionează eventualele problemele în timp real cu MiniCRM.

Solicită cont de testare gratuit

Vrea să vorbesc cu un consultant

Întrebare: “La început înainte să implementați sistemul MiniCRM ați avut dubii în legătură cu acest sistem? A fost ceva care v-a împiedicat să luați decizia să îl implementați sau să mai amânați implementarea?”

Marian Stoica: “Decizia s-a luat destul de repede. Sincer să fiu în prima fază nu eram foarte încântat de interfață. Interfața mi s-a părut inițial greoaie. Însă trainingurile ne-au ajutat și a fost un mare plus și faptul că nu trebuia să instalăm ceva în prealabil pe calculator, totul desfășurându-se foarte simplist: te loghezi pe platformă și gata. În rest implementarea a ținut de noi.”

Întrebare: “De ce ați recomandat și ați recomanda acest sistem?”

Marian Stoica: “Recomandăm sistemul ăsta fiindcă am văzut diferența între al avea și al nu îl avea. Și noi în mediul nostru încercăm să ne ajutăm între noi, să ne ajutăm partenerii prin informații, experiențe. Și cu siguranță vine în discuții și folosirea unui astfel de sistem.”

“Și de ce v-aș recomanda pe voi? Pentru că am avut o experiență plăcută în implementarea sistemului. Totul a decurs după cum am discutat, nu au apărut surprize ulterioare, cum se mai întâmplă de obicei. Tot ce s-a discutat s-a și întâmpla și asta ne-a determinat să vă recomandăm mai departe.”

Ce este MiniCRM?

MiniCRM este o soluție completă, construită pentru gestionarea eficientă a relației cu clienții și a procesului de vânzare. Poţi personaliza sistemul conform nevoilor şi provocărilor tale, iar noi ne vom asigura că ai cea mai bună soluție de CRM pentru tine.

Mai multe detalii  

MiniCRM a contribuit la eficientizarea celor 1654 de IMM-uri cu care colaborează.

Află cum îți susține MiniCRM afacerea

Testează sistemul MiniCRM pentru 14 zile fără nicio obligație. Solicitarea unui cont gratuit durează două minute și nu trebuie să adaugi detaliile cardului bancar.

Testează gratuit!

Vrei să afli mai multe despre potențialul sistemului MiniCRM?

Descarcă gratuit e-book-ul nostru, în care poți vedea cum funcționează sistemul nostru și totodată îți arătăm cu date reale cum profităm noi la maxim de MiniCRM.

Descarcă e-book