Integrarea Google Analytics
Folosirea Google Analytics
Scopul unui website este să genereze venit prin convertirea vizitatorilor în clienți. Pentru a obține acest lucru, trebuie să îți analizezi și monitorizezi pagina web în mod constant.
Google Analytics este un serviciu de analiză web, gratuit, care generează statistici cu privire la sursa lead-ului, cuvinte cheie, motoarele de căutare prin care vizitatorii a ajuns pe pagina ta etc.
Pentru a crea un cont Google Analytics, click pe următorul link: https://www.google.com/intl/en_uk/analytics/
Te poți înregistra folosind adresa de e-mail Gmail.com. După ce te-ai înregistrat, click pe [Înscrie-te] [1.1.].
După completarea câmpurilor, click pe butonul [Primește ID-ul de urmărire] [1.2.]. Trebuie să adaugi codul de urmărire care a fost generat în fiecare pagină web pe care vrei să o urmărești [1.3.].
După ce ai inserat codul, poți începe să folosești Google Analytics.
Cele mai importante aspecte sunt următoarele:
Google Analytics - rata de conversie
Rata de conversie este o acțiune cu privire la client care are valoare pentru business-ul tău, ca de exemplu:
Cerere de ofertă, comandă/achiziție a unui produs
Înregistrare sau abonare pentru /la newsletter
Descărcarea a diverse doscumente ce le pui la dispoziție pieței
Vizitarea unui website
Prin măsurarea conversiei, poți examina care dintre canalele de marketing pe care le folosești este mai eficient pentru tine.
De exemplu, ai investit 100,000$ în Google AdWords și reclame pe Facebook. Google AdWords ți-a generat 1000 de vizitatori și 100 de comenzi și Facebook ți-a generat 5000 de vizitatori și 50 de comenzi. Chiar dacă ai investit aceeași sumă de bani în ambele surse de marketing, rata de conversie pentru Google AdWords este 10% și pentru Facebook, 1%.
Setarea targetului Google Analytics
Pentru a seta targetul, urmează pașii de mai jos:
- Click pe [Admin] tab [2.1.].
- Alege un website pe care vrei să setezi/ să adaugi un target [2.2.].
- Click pe opțiunea Obiective (Target-uri) [2.3.]
4. Pentru a adăuga un nou Obiectiv/ Target click pe butonul + Target Nou [2.4.].
Integrarea MiniCRM cu Google Analytics
MiniCRM poate primi automat informații despre campanii stocate în cookies de Google Analytics. O parte dintre acestea este colectată automat și informațiile obținute în parametrii sunt de asemeni stocate aici.
Exemplu:
Pagina de logare: Pagina ce conține formularul prin care abonații la newsletter/ știri despre compania ta au fost adăugați în MiniCRM.
Pagina de referință (de înregistrare): Pagina prin care abonații la newsletter au fost redirecționați către site-ul ce conține pagina de înregistrare. Dacă abonatul a folosit un motor de căutare, “google.com” este afișat.
Pentru mai multe informații, vezi: https://support.google.com/analytics/answer/1033173?hl=en&ref_topic=1631856
Dacă integrarea funcționează, poți vedea informații despre sursa înregistrării în Istoric - informații despre cardurile tuturor clienților care s-au înregistrat printr-un formular web [3.1.].
Pentru a vedea statistici detaliate, mergi la pagina Rapoarte > Marketing.
Pentru mai multe informații, vezi: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/
“Universal Analytics” nu salvează informații despre campanii în browser deci MiniCRM nu este capabil să le primească.