Adresele de E-mail și E-mailurile trimise

Statusurile adreselor de E-mail

Există 4 statusuri în sistem:

Activă

Adresele de e-mail active apar cu litere albastre în cardurile clienților. Ai posibilitatea să le trimiți e-mailuri personalizate sau în masă, chiar și automat.

Adresele de e-mail active pot fi adăugate în sistem:

  • manual, de câtre un utilizator

  • printr-un Formular prin abonare sau double opt-in subscription. În acest caz, clienții trebuie să dea click pe link-ul de activare E-mail într-un e-mail de confirmare pe care l-au primit automat.

  • în timpul Importului, dacă bifezi opțiunea Activează adresa de e-mail sau clientul dă click pe link-ul de activare E-mail într-un e-mail trimis manual acestuia.

  • prin API.

Nu s-a abonat

Adresele de e-mail neabonate pot fi adăugate în sistem:

  • prin Formulare by double opt-in subscription dacă acel client nu a dat, încă, click pe link-ul de activare e-mail dintr-un e-mail ce l-a primit automat

  • în timpul Importului, dacă nu bifezi opțiunea Activează adresa de e-mail și nu ai trimis un e-mail care să conțină link-ul de activare e-mail, manual, clientului sau deja ai trimis acest e-mail dar clientul nu a dat click pe el încă.

Aceste adrese apar pe un fundal gri pe cardurile clienților. Acestor adrese de e-mail le pot fi trimise doar e-mailuri personalizate.

Dezabonat

Adreselor de e-mail dezabonate le pot fi trimise doar e-mailuri personalizate.

Aceste adrese apar pe un fundal negru în cardurile clienților.

Dacă pui mouse-ul pe adresă și este afișat cuvântul Spam, rezultă că acel client care s-a dezabonat a și raportat mesajele ca Spam.

O adresă de e-mail devine Dezabonată:

  • atunci când clientul dă click pe link-ul Dezabonare în unul dintre e-mailurile pe care le-a primit automat și se dezabonează adăugând adresa lui de e-mail

  • dacă tu ai dat click pe link-ul Dezabonare la cererea unui client în unul dintre e-mailurile trecute și l-ai dezabonat introducând adresa de e-mail a clientului respectiv.

Nu este posibil să te abonezi cu o adresă care este deja dezabonată. Într-un asemenea caz, clienții trebuie să introducă o altă adresă, dacă vor să primească e-mailuri în masă din nou.

Not working

Pot fi trimise doar e-mailuri personalizate adreselor de e-mail din această categorie. Aceste adrese apar pe un fundal roșu în cardurile clienților.

O adresă de e-mail devine nefuncțională:

  • Dacă e-mailurile trimise acesteia au fost returnate de două ori

Sunt posibile umătoarele motive: adresa nu există, adresa a fost ștearsă, conține greșeli de scriere sau este indisponibilă de mult timp.

Filtrare după statusul adreselor de e-mail

Pentru a filtra carduri după statusul adreselor de e-mail, adaugă condiția Contact: Satus E-mail în filtru și bifează unul sau mai multe statusuri [1.1.]. Adăugând Contact: condiția Tip poți de asemeni seta dacă adresele de e-mail ale companiiilor și/sau ale persoanelor de contact vor fi luat în considerare pe durata filtrării. 05_szures_email_statuszra

Rezulltatul livrării

În Istoric, în cardul clienților poți găsi informații despre e-mailurile trimise din sistem.

Iconițele din fața e-mailului arată rezultatele livrării acestora.

Ele pot fi următoarele:

  • Pliculeț închis, albastru ( e-mail trimis): e-mailul a fost trimis cu succes.

  • Pliculeț deschis, verde ( e-mail citit): destinatarul a primit e-mailul și l-a citit.

  • Pliculeț închis, negru (Dezabonat, Neabonat, Adresa de e-mail nu funcționează, Trimitere Duplicat): Livrarea e-mailului nu a avut succes. Motivul poate fi faptul că destinatarul s-a dezabonat sau nu și-a activat încă adresa de e-mail, ori adresa de e-mail nu funcționează sau în cazul unei trimiteri duplicat, același mesaj a fost trimis de două ori către aceeași adresă.

  • Pliculeț închis, roșu ( e-mail returnat): livrarea nu a avut succes pt. că serverele noastre au avut o eroare în timpul livrării. Motivul poate fi acela că adresa nu există.

  • Pliculeț albastru cu un norișor: ( e-mail arhivat): e-mailul a fost trimis de pe adresa de e-mail de pe card.

Pliculețele dublate reprezintă e-mailuri în masă. 07_email_ikonok

Rata de deschidere a e-mailurilor nu poate fi măsurată cu o acuratețe de 100%. Totuși, în cazul unui **pliculeț verde deschis este aproape o certitudine că destinatarul a deschis e-mailul**.

În cazul în care este afișat plicul albastru, este posibil ca destinatarul să fi citit mesajul, dar nu a permis afișarea imaginilor în serverul lui de e-mail, deoarece MiniCRM urmărește deschiderea e-mailurilor prin inserarea unui mic grafic invizibil.

“Datele companiei care figurează în imagini sunt date false, inventate pentru testare.”